جنسیس GV80 به صورت رسمی معرفی شد؛ لوکس و غول پیکر

رسانه کلیک - جنسیس GV80 از راه رسید. این خودروی شاسی بلند لوکس کره ای با موتورهای 4 سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ و 6 سیلندر 3.5 لیتری توربوشارژ وارد بازار می شود.

جنسیس GV80 به صورت رسمی معرفی شد؛ لوکس و غول پیکر

اولین خودروی شاسی بلند جنسیس رسما معرفی شد. جنسیس GV80 به همراه خودروهای جنسیس G80 ،G70 و G90 در بازار به فروش می رسد. نسخه تجاری این خودرو شباهت زیادی با مدل مفهومی خود دارد.

طراحی ظاهری جنسیس GV80

طراحی ظاهری جنسیس GV80

جنسیس اعلام کرده جلو پنجره این خودرو را با الهام از لوگوی این شرکت طراحی کرده است. در بخش جلویی شاهد استفاده از 4 ردیف چراغ هستیم که البته در مقایسه با نمونه مفهومی ابعاد بزرگتری دارند. جنسیس برای اولین خودروی شاسی بلند خود رینگ های 22 اینچی در نظر گرفته است. طراحی چراغ های پشت این خودرو مشابه با چراغ های جلو بوده و 4 ردیف چراغ در این بخش به چشم می خورد. بر اساس اعلام جنسیس، بسیاری از پنل های بدنه مانند درب ها و کاپوت توسط آلومینیوم سبک ساخته شده اند.

کابین جنسیس GV80

کابین جنسیس GV80

در کابین با طراحی مشابه با نمونه مفهومی روبه‌رو هستیم. در این بخش یک نمایشگر 14.5 اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاعات در نظر گرفته شده است. این صفحه نمایش توسط یک کنترل پنل در کنسول مرکزی با امکان تشخیص دست خط، قابل کنترل است. کاربران می توانند با نوشتن مقصد موردنظر خود، مسیر را پیدا کنند.

کابین این خودرو بسیار ساکت است چرا که جنسیس برای آن سیستم فعال کنترل صداهای مزاحم در نظر گرفته است. این سیستم به صورت لحظه ای نویز جاده را شناسایی کرده و توسط امواج آن را در 0.002 ثانیه از بین می برد. جنسیس GV80 از 10 ایربگ بهره می برد و دارای ویژگی هایی مانند کروز کنترل هوشمند و سیستم جلوگیری از تصادف است.

مشخصات فنی جنسیس GV80

مشخصات فنی جنسیس GV80

این خودرو در کره جنوبی ابتدا با موتور 6 سیلندر 3.0 لیتری توربودیزل به فروش می رسد که قادر به تولید 274 اسب بخار قدرت و 589 نیوتن گشتاور است. این قدرت توسط یک گیربکس 8 سرعته خودکار به چرخ ها منتقل می شود. پس از مدتی شاهد عرضه این خودرو با دو موتور بنزینی نیز خواهیم بود.

یکی از این موتورها 4 سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ با امکان تولید 300 اسب بخار قدرت و 422 نیوتن متر گشتاور بوده و موتور دیگر 6 سیلندر 3.5 لیتری توربوشارژ با امکان تولید 375 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو به صورت استاندارد محور عقب بوده، اما می توان آن را مجهز به سیستم چهار چرخ محرک نیز سفارش داد. قیمت جنسیس GV80 هنوز اعلام نشده است.

ارسال نظر