لامبورگینی هوراکان Evo RWD معرفی شد؛ خشن و دلربا!

رسانه کلیک - لامبورگینی هوراکان Evo RWD از راه رسید. این خودروی اسپرت ایتالیایی به یک موتور 10 سیلندر تنفس طبیعی 5.2 لیتری مجهز شده است.

لامبورگینی هوراکان Evo RWD معرفی شد؛ خشن و دلربا!

لامبورگینی به صورت رسمی از نسخه محور عقب خودروی هوراکان Evo رونمایی کرد. این خودرو مانند برادر خود به موتور 10 سیلندر تنفس طبیعی 5.2 لیتری آئودی مجهز شده است، البته قدرت تولیدی آن کمتر است. در حالی که این موتور در نسخه AWD هوراکان قادر به تولید 631 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور است، رانندگان لامبورگینی هوراکان Evo RWD به 602 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور دسترسی پیدا می کنند.

لامبورگینی هوراکان Evo RWD

این قدرت تولیدی توسط نسخه تیون شده سیستم کنترل کشش لامبورگینی به چرخ های عقب این سوپراسپرت منتقل می شود. این سیستم برای لامبورگینی هوراکان Evo RWD کالیبره شده است. این سیستم باعث بهبود عملکرد این خودرو در پیچ ها می شود. مانند گذشته شاهد استفاده از یک گیربکس 7 سرعته خودکار دو کلاچه هستیم.

شتاب و حداکثر سرعت لامبورگینی اوراکان Evo RWD

شتاب و حداکثر سرعت لامبورگینی اوراکان Evo RWD

بر اساس ادعای لامبورگینی، سرعت این خودرو در مدت زمان 3.3 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. حداکثر سرعت آن نیز برابر با 325 کیلومتر بر ساعت است که تفاوتی با نسخه AWD ندارد. سیستم کنترل کشش این خودرو حالت های رانندگی Strada، اسپرت و Corsa را در اختیار راننده قرار می دهند. رانندگی با یک خودروی اسپرت محور عقب لذت های خاص خود را دارد، علاوه بر این موضوع باعث کاهش وزن نیز می شود.

وزن خشک خودروی جدید لامبورگینی برابر با 1422 کیلوگرم بوده که در مقایسه با نسخه مجهز به سیستم چهار چرخ محرک، کاهشی 33 کیلوگرمی داشته است. 40 درصد از این وزن در بخش جلویی و 60 درصد در بخش پشتی توزیع شده است.

امکانات و قیمت لامبورگینی هوراکان Evo RWD

امکانات و قیمت لامبورگینی هوراکان Evo RWD

این خودروی اسپرت به صورت استاندارد دارای رینگ های 19 اینچی به همراه لاستیک های پیرلی P Zero است، البته می توان آن را با رینگ های 20 اینچی نیز سفارش داد. در کابین این خودرو شاهد استفاده از نمایشگر 8.4 اینچی لمسی با قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی هستیم.

این خودروی اسپرت ایتالیایی از بهار سال جاری میلادی وارد بازار می شود. قیمت اولیه این خودرو برابر با 208,571 دلار بوده که البته باید به آن هزینه های مربوط به مالیات و همچنین حمل به مقصد را نیز اضافه کرد.

ارسال نظر