خودروهای تویوتا با مدل 2020 به صورت خودکار خاموش می شوند!

رسانه کلیک - شرکت تویوتا برای محصولات خود ویژگی جدیدی در نظر گرفته است. خودروهای تویوتا در آینده به صورت خودکار خاموش می شوند.

خودروهای تویوتا با مدل 2020 به صورت خودکار خاموش می شوند!

تویوتا از ویژگی های امنیتی جدیدی برای رانندگان فراموشکار رونمایی کرد. اولین قابلیت خودروهای تویوتا با نام «Auto Shut Off» شناخته می شود در تمام محصولات 2020 این برند ژاپنی مورد استفاده قرار می گیرد.

همانطور که از نام این ویژگی می توان حدس، خودرو پس از مدت مشخصی به صورت خودکار خاموش می شود. این قابلیت برای رانندگانی در نظر گرفته شده که خودروی خود را برای مدت طولانی در حالت آماده به کار قرار می دهند. این وضعیت زمانی خطرناک می شود که راننده خودرو را پارک و آن را در حالت روشن ترک کند.

تویوتا اعلام کرده این ویژگی علاوه بر خاموش کردن موتور، به اسمارت فون راننده نیز نوتیفیکیشن ارسال می کند.

دومین قابلیت ایمنی که تویوتا برای خودروهای خود در نظر گرفته، پارک اتوماتیک است. این ویژگی به خودروهای تویوتا با مدل 2020 اضافه شده و ترمز پارک را به صورت خودکار فعال می کند.

این سیستم گیربکس را در حالت پارک قرار داده و یا به صورت اتوماتیک ترمز الکترونیکی را فعال می کند. این سیستم مواقعی کاربرد دارد که راننده بدون قرار دادن گیربکس در حالت پارک، از خودرو خارج شود. این قابلیت به ویژگی کنونی محصولات تویوتا که به راننده هشدار تصویری و صوتی می دهد، اضافه می شود.

تویوتا به این موضوع اشاره کرده که قابلیت های جدید بخشی از تعهد این شرکت به بهبود پیوسته محصولات خود محسوب می شود ( تویوتا با ارزش ترین برند تولیدکننده خودرو در جهان باقی ماند ).

در حالی که رانندگان نباید به ویژگی های جدید تویوتا تکیه کنند، پارک خودکار و خاموش شدن خودکار موتور می تواند از برخی سوانح جلوگیری کند. در آینده گزارش هایی در رابطه با عملکرد این دو قابلیت و همچنین درصد دقت آن ها منتشر خواهد شد.

ارسال نظر