احتمال حذف موتورهای 8 سیلندر AMG از خودروهای استون مارتین

رسانه کلیک - گزارشی جدید به حذف موتورهای 8 سیلندر شرکت AMG از خودروهای استون مارتین اشاره می کند. این شرکت به دنبال استفاده از موتورهای 6 سیلندر خطی است.

احتمال حذف موتورهای 8 سیلندر AMG از خودروهای استون مارتین

سال گذشته استون مارتین DB11 تبدیل به اولین خودروی این برند انگلیسی مجهز به موتور شرکت AMG شد. این موتور 8 سیلندر با حجم 4.0 لیتر و توربوشارژر دوقلو، قدرت نسل جدید خودروی ونتیج را نیز تامین می کند.

بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی Autocar منتشر شده، همکاری میان این دو شرکت عمر کوتاهی خواهد داشت و این موتور از خودروهای استون مارتین حذف می شود.

این گزارش به این موضوع اشاره می کند که استون مارتین در حال توسعه یک موتور جدید 6 سیلندر خطی است که به عنوان جایگزین موتور 8 سیلندر شرکت AMG در خودروهای این برند مورد استفاده قرار می گیرد.

گفته می شود این موتور خطی از سیستم هیبریدی بهره می برد و در برنامه Rapide E شرکت استون مارتین نیز هنوز دارد. این موتور برای کاهش تولید گازهای آلاینده توسط این برند توسعه پیدا می کند.

شرکت استون مارتین از سال 2013 همکاری فنی با کمپانی مرسدس - ای ام جی دارد. این موضوع به استون مارتین اجازه داد تا از موتور 8 سیلندر AMG در خودروهای خود استفاده کند. با توجه به توسعه موتور 6 سیلندر این برند، به نظر می رسد این همکاری به پایان می رسد.

موتور جدید استون مارتین بر اساس موتور 12 سیلندر خودروی DB11 سوپرلگرا توسعه پیدا می کند. این موتور 12 سیلندر دارای حجمی برابر با 5.2 لیتر است.

در حال حاضر مشخصات موتور 6 سیلندر خطی شرکت استون مارتین در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است. در این گزارش به این موضوع اشاره شده که تا چند سال آینده موتور 8 سیلندر AMG در خودروهای این برند انگلیسی حضور خواهد داشت.

اواخر سال آینده میلادی اولین خودروی کراس اوور این برند، استون مارتین DBX معرفی می شود ( استون مارتین DBX در تصاویری جدید به نمایش گذاشته شد ). احتمال استفاده از موتور جدید 6 سیلندر در این خودرو وجود دارد.

ارسال نظر