منتظر استفاده از موتور 6 سیلندر در آئودی R8 نباشید!

رسانه کلیک - آئودی اعلام کرد در خودروی آئودی R8 از موتور 6 سیلندر استفاده نمی کند. برخی گزارش ها در گذشته به حضور این موتور در محصول آئودی اشاره کرده بودند.

منتظر استفاده از موتور 6 سیلندر در آئودی R8 نباشید!

در سال های اخیر شاهد انتشار شایعات زیادی مبنی بر استفاده از موتور 6 سیلندر در خودروی آئودی R8 بودیم. شایعات به حضور موتور 6 سیلندر 2.9 لیتری مجهز به توربوشارژ دوقلو در نمونه پایه این خودروی آلمانی اشاره می کردند. این موتور در پورشه پانامرا مورد استفاده قرار گرفته است.

در گذشته شاهد افشای برنامه تولید آئودی در فضای مجازی بودیم. در این برنامه به استفاده از موتور 6 سیلندر در آئودی R8 اشاره شده بود. چند هفته پیش با مدل فیس لیفت آئودی R8 ملاقات کردیم ( آئودی آر 8 2019 معرفی شد؛ طراحی خشن و موتور 10 سیلندر قدرتمند ). این خودرو فاقد نسخه ای مجهز به موتور 6 سیلندر است.

در حالی که عرضه نسخه ای از این خودرو مجهز به موتور 6 سیلندر کنسل شده است، یک گزارش به فروش نمونه ارزان قیمت این خودروی اسپرت اشاره می کند.

آئودی R8

مدیر پروژه آئودی R8، آقای Bjorn Friedrich در زمان معرفی نسخه فیس لیفت این خودرو به این موضوع اشاره کرد که نسل کنونی R8 به موتور 6 سیلندر مجهز نخواهد شد. در همین راستا این خودرو تنها در نسخه ای مجهز به موتور تنفس طبیعی 10 سیلندر در اختیار خریداران قرار می گیرد.

با توجه به اطلاعات منتشر شده، این نسل از خودروی سوپراسپرت آئودی به موتور 6 سیلندر مجهز نمی شود؛ با این حال احتمال عدم توسعه نسل سوم R8 نیز وجود دارد. این خودرو وضعیت مناسبی را در بازار تجربه نمی کند.

برخی گزارش ها به این موضوع اشاره کرده اند که نسل آینده این خودرو یک محصول تمام الکتریکی خواهد بود. گفته می شود این خودرو با الهام از محصول مفهومی PB18 توسعه پیدا می کند.

ارسال نظر