خودرو‌های هوشمند اقتصاد مسافرتی تریلیون دلاری را ایجاد خواهند کرد

رسانه کلیک - امروزه با پیشرفت صنعت خودروسازی، خودرو‌های هوشمند و تمام اتوماتیک وارد فاز جدیدی از عرضه به بازار‌های جهانی می‌شوند که به دنبال آن اقتصاد مسافرتی تقویت پیدا می‌کند.

خودرو‌های هوشمند اقتصاد مسافرتی تریلیون دلاری را ایجاد خواهند کرد

رانندگان خودرو‌های سواری به لطف سیستم‌های تمام اتوماتیک و خودکار خودرو‌ها به فاز جدیدی از رانندگی دست پیدا می‌کنند. به جرات می‌توان گفت صنعت خودروسازی جهان و تولید خودرو‌های اتوماتیک پیشرفت قابل توجه‌ای داشته است. به دنبال این پیشرفت‌ها، اقتصاد مسافرتی نیز پیشرفت‌های ویژه‌ای خواهد داشت اینتل پیش‌بینی می‌کند که ارزش کالاها و خدمات برای این اقتصاد تا سال ۲۰۵۰ نزدیک به ۷ میلیون دلار خواهد شد. این میزان تخمین پیش‌بینی شده دو برابر بیش از ارزش پیش‌بینی شده Sharing Economy است. خودرو‌ها از تک حالت حمل‌کننده به حالت‌های قابل تنظیم تبدیل می‌شوند که در نوع خود یکپارچگی خاصی را به ارمغان می‌آورند. در نتیجه ما تمام وقت، انرژی و پول خود را صرف تجارب غیر رانندگی و خدماتی که از سوی شرکت‌های فناوری مانند: فیسبوک، گوگل، آمازون ارائه می‌شود، می‌کنیم. این یکپارچه‌سازی به عنوان یک نقش اصلی در بازیابی اتومبیل و به دنبال آن سفر در زندگی ما خواهد شد. با پیشرفت‌های روزافزون صنعت خودروسازی و اقتصاد مسافرتی ما به سادگی از A به B سفر خواهیم کرد. سفر نقش جدیدی را به عنوان مقصد نهایی بر عهده خواهد گرفت و تبدیل به یک بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی ما خواهد شد. برای برند‌هایی که به دنبال جذب بیشتر مخاطبان از طریق تجربه و کسب درآمد اقتصاد مسافرتی جدید هستند سه فرصت اصلی وجود دارد:

تجربه خودرو به عنوان رابط

تصور ما این است که دیگر نقش خودروها تنها فقط در جاده‌ها بارز نباشد. افق‌های ما فراتر از حضور فیزیکی خودرو‌های فلزی در جاده‌ها است. استراتژی جدید باعث خواهد شد تا شرکت‌های خودروسازی اطمینان حاصل کنند که تجارب ما در داخل و خارج ماشین یکپارچه شده‌اند. در ابتدا به نظر می‌رسد که حضور شرکت‌های مخابراتی و فناوری مانند: اپل، گوگل، مایکروسافت برای پر رنگ کردن استراتژی‌های جدید و اقتصاد مسافرتی لازم است. در حقیقت، هم‌اکنون پیشرفت در این زمینه در حال انجام است. نرم‌افزار گوگل اندروید اتو (Google Android Auto) در حال حاضر اکوسیستم دستگاه اندروید‌ را به کل ماشین شما گسترش می‌دهد و به عنوان یک رابط پایه برای سرگرمی و اطلاعات مرتبط، در ماشین عمل می‌کند. شرکت اپل نیز از قافله عقب نمانده و سیستم CarPlay را راه‌اندازی کرده است. در همین حال شرکت‌های نیسان، رنور و مایکروسافت طی یک همکاری مشترک برنامه هوشمند Microsoft Azure که توسط شرکت مایکروسافت طراحی و توسعه شده است را بهبود می‌دهند. از جمله قابلیت‌های این برنامه می‌توان به زمان‌بندی هوشمند برای خودکار شدن خودرو‌ها اشاره کرد. همچنین بوسیله این برنامه می‌توانید زمانی که خودرو خود را به اقوام، آشنایان و دوستان خود قرض داده‌اید، از راه دور خودرو را کنترل کنید.

اخیرا در کنفرانس Bank of America مدیر عامل شرکت Gett آقای ناداو زهر پیش‌بینی کرده است که ۵۰ درصد از درآمد‌های برند‌های گوشی‌های هوشمند از خدمات و تجارب خودرو بدست خواهد آمد. با این حال چالش برای برند‌های خودروسازی کماکان وجود دارد و خودروسازان با استفاده از خدمات و تجارب نوآورانه‌ی فناوری در تلاش هستند خود را متمایز از دیگر رقبا نشان دهند. اقتصاد مسافرتی با ورود خودرو‌های هوشمند و خودکار پیشرفت چشمگیری را به دنبال خواهد داشت و درنهایت در آینده نزدیک یکی از قدرتمند‌ترین اقتصاد‌های دنیا شناخته خواهد شد. باید دید شرکت‌های خودرو‌سازی چه سیاست‌ها و استراتژی‌هایی را برای افزایش کارایی و عملکرد خودرو‌های هوشمند به کار خواهند بست.

ارسال نظر