ویژگی Auto Shift تسلا چیست؟

رسانه کلیک - تسلا در رویداد Plaid خود، ویژگی جدیدی را بنام Auto Shift از مدل S به‌روز شده خود به نمایش گذاشت. ایلان ماسک مدیر اجرایی تسلا توضیح زیادی در این خصوص نداد، اما با اطمینان آن را معرفی کرد.

ویژگی Auto Shift تسلا چیست؟

ایلان ماسک در رابطه با این ویژگی گفت:

سیستم Auto Shift تسلا جادویی به نظر می‌رسد و مانند این است که اتومبیل کاملا می‌داند شما چه کاری می‌خواهید انجام دهید و آن را انجام می‌دهد؛ در عمل، هم ساده است هم پیچیده!

سوال اصلی این است که این خودرو چگونه اهداف شما را می‌فهمد؟ جواب را در یک مطلب منتشر شده توسط تسلاراتی پیدا کردیم. تسلاراتی در مقاله‌ای نوشته است که برای تغییر حالت ماشین از پارک به آماده راندن، خودرو باید موارد زیر را بررسی کند:

نخست Auto Shift به حالت خروج از پارک فعال شود، بعد بررسی می‌کند تا کمربند ایمنی راننده بسته شده باشد، سپس پدال ترمز تحت فشار باشد و همه درها و صندوق‌ها بسته باشند، در نهایت انتخاب دنده کنسول فعال نشده باشد.

قرار گرفتن در حالت Reverse نیز مشابه همین است؛ اتومبیل مانعی را مقابل خود تشخیص می‌دهد و به طور خودکار Reverse را به جای Drive انتخاب می‌کند. همچنین یک برنامه نشان‌گذاری جغرافیایی در این سیستم گنجانده شده تا بتواند به یاد آورد که وقایع خاص چه زمان و مکانی اتفاقی می‌افتد تا بطور معمول عادت‌های خود را بیاموزد.

تسلا auto shift

اگر به ویژگی جدید تسلا اطمینان ندارید که 100٪ بدون اشکال باشد و نمی‌خواهید از ویژگی Auto Shift تسلا استفاده کنید همچنان می‌توانید از تعویض دنده صفحه لمسی استفاده کنید و یکی از گزینه‌های Drive ، Reverse ، Neutral و Park را انتخاب کنید.

اگر سعی کنید کاری انجام دهید که بر خلاف سیستم Auto Shift تسلا باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ در دفترچه راهنمای مالک مدل S نوشته شده هشدار این خودرو به صدا در می‌آید و یک آلارم در صفحه نمایش خودرو مشاهده خواهد شد و این هشدار قطع نمی‌شود.

آیا این زنگ هشدار آزاردهنده نیست؟ ایلان پاسخ داد نه اصلا!

ارسال نظر