اتوبوس خودران «بایدو» سال آینده وارد جاده های ژاپن می شود

رسانه کلیک - همزمان با تولید صدمین اتوبوس خودران بایدو این شرکت چینی آماده می شود تا محصولات خود را به سمت جاده های ژاپن و چین هدایت کند.

اتوبوس خودران «بایدو» سال آینده وارد جاده های ژاپن می شود

زمانی که صحبت از ماشین های خودران به میان می آید، اغلب افراد به یاد شرکت هایی مانند تسلا، اوبر و ویمو می افتند، اما بد نیست گوشه چشمی به کمپانی Baidu نیز داشته باشیم. صدمین اتوبوس خودران بایدو از چرخه تولید خارج شده و این شرکت غول پیکر چینی در تدارک آن است تا در آینده نزدیک و احتمالا تا اوایل سال آینده، محصولات خود را وارد سیستم حمل و نقل کشورهای ژاپن و چین کند.

مینی بوس های 14 نفره Baidu موفق به دریافت گواهی سطح 4 شده و این بدان معناست که آنها قادر هستند تا بدون نیاز به راننده (البته در شرایط معمول و نه در حالت های خاص)، مسافران را در سطح شهر جابجا کنند.

برخی شهرهای چین مانند بیجینگ، شنژن، زیونگان، پینگتان و ووهان به زودی شاهد ورود اتوبوس خودران بایدو به سیستم حمل و نقل خواهد بود. همچنین آنها با مشارکت سازمان SoftBank قصد دارند تا این وسایل نقلیه را به توکیو و سایر شهرهای ژاپن نیز ارسال کنند.

اتوبوس خودران بایدو از پلتفرم رانندگی خودکار Apollo 3.0 استفاده می کند که اواخر سال گذشته معرفی شد. شرکت هایی مانند جگوار، هیوندای، هوندا و فورد با امضای قراردادی، قصد دارند از این سیستم در ماشین های خود استفاده کنند.

اتوروبوس خودران بایدو

باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا Baidu می تواند با طراحی این سیستم، به رقابت با شرکت های آمریکایی بپردازد یا خیر. شرکت Waymo با پیمودن بیش از 5 میلیون مایل از جاده ها توسط مینی ون ها، به نظر می رسد که به عنوان لیدر شرکت های دیگر در این زمینه به کار خود ادامه می دهد.

به نظر شما سرنوشت اتوبوس خودران بایدو به کجا می رسد؟

ارسال نظر