خودروسازان بم قرار است کدام اتومبیل های شرکت لیفان را در بازار ایران عرضه کند؟

رسانه کلیک - شرکت کرمان موتور، تولید و عرضه اتومبیل های برند چینی لیفان را به شرکت زیرمجموعه خودروسازان بم منتقل کرد. اما این شرکت قرار است کدام محصولات لیفان را در ایران عرضه کند؟

خودروسازان بم قرار است کدام اتومبیل های شرکت لیفان را در بازار ایران عرضه کند؟

لیفان یکی از محبوب ترین برندهای چینی در ایران به حساب می آید که شرکت کرمان موتور نماینده رسمی این برند چینی در ایران به شمار می رود. خودروسازی لیفان برخلاف برخی شرکت های خودروسازی خارجی، با اعمال تحریم ها از ایران خارج نشد و قرار است از این پس توسط شرکت زیرمجموعه کرمان موتور یعنی خودروسازان بم تولید و به بازار عرضه شود.

خودروسازان بم که پیش از این محصولات شرکت هایی همچون فولکس واگن و جیلی را در ایران مونتاژ و عرضه می کرد، این بار قرار است خودروهای لیفان را در اختیار مردم قرار دهد.

کرمان موتور تا کنون خودروهای لیفان 520، لیفان 620، لیفان 820، لیفان X50 و لیفان X60 را در کلاس ها و آپشن های مختلف روانه بازار کرده بود. اما خودروسازان بم کدام محصولات لیفان را در بازار ایران عرضه می کند؟

خودروسازان بم از میان محصولات پیشین کرمان موتور تنها 3 خودروی لیفان 820، لیفان X50 و لیفان X60 را برگزیده است. همچنین قرار است محصول لیفان X50 با تغییرات جدیدی روانه بازار شود که خودروسازان بم از آن تحت عنوان Lifan X50 II نام می برد.

مهمانان جدید چینی راهی بازار ایران

اما خودروسازان بم علاوه بر 3 محصول محبوب و قدیمی کرمان موتور، 3 محصول جدید از شرکت خودروسازی لیفان را نیز راهی بازار ایران می کند. لیفان X70، لیفان X7 و لیفان M7 سه محصول جدید لیفان هستند که توسط خودروسازان بم وارد بازار ایران می شوند. به درستی مشخص نیست که نحوه انتخاب این محصولات به چه صورت بوده و دقیقا کدام کلاس آن وارد بازار ایران خواهد شد. در ادامه نگاهی به 3 محصول مشترک جدید خودروسازان بم و خودروسازی لیفان داریم.

لیفان X70

لیفان X70 توسط لیفان خودرو در سال 2015 در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد. این محصول در ابتدا یک کانسپت بود. لیفان ایکس 70 دارای یک موتور ۱۸۰۰ سی سی بوده که توانایی تولید حدود 150 اسب بخار را دارا است. از لحاظ ظاهری چراغ‌های جلو و سپر جلو به خوبی طراحی شده است. این خودرو از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به لندروور دیسکاوری و جیپ گرند چروکی و حتی تویوتا FJ دارد.

لیفان X70 - لیفان ایکس 70

لیفان X7 (لیفان MAIWEI)

کراس‌اوور دیگری است که کمی زودتر از لیفان ایکس 70 روانه بازار شده است. مهم‌ترین ویژگی لیفان اکس7 را می‌توان هفت سرنشین بودن آن دانست. لیفان ایکس7 را در بازارهای جهانی با نام مای‌وِی نیز می‌شناسند. بر اساس آن‌چه در وب سایت خودروسازان بم منتشر شده، لیفان اکس7 با یک موتور 1.8 لیتری در ایران عرضه می‌شود که 190 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. کلاسی که در ایران عرضه می شود شباهت زیادی به خودروی لیفان ایکس 80 دارد اما این اتومبیل نسخه دیگری نیز دارد که شباهت زیادی به لیفان X50 دارد که احتمالا در ایران عرضه نمی شود. در کشور چین همچنین امکان سفارش نسخه دنده ای یا اتوماتیک این اتومبیل وجود دارد.

در وب‌سایت خودروسازان بم صحبتی از بهره‌گیری لیفان ایکس 7 از سیستم توربوشارژ به میان نیامده، اما با توجه به توان خروجی اعلام شده می‌توان گفت این اتومبیل با پیشرانه توربو در ایران عرضه می‌شود. قدرت موتور لیفان ایکس 7 با یک جعبه دنده اتوماتیک 7 سرعت به چرخ‌های جلوی آن منتقل می‌شود. این کراس‌اوور لیفان با چرخ‌های 18 اینچی راهی بازار ایران می‌شود.

لیفان X7 - لیفان مای وی لیفان X7 - لیفان مای وی

لیفان M7

لیفان ام7 نماینده شرکت لیفان در رده خودروهای MPV است و تنها محصول این برند در این سگمنت به حساب می آید! سگمنتی که در میان خانواده‌های ایرانی طرفدار چندانی ندارد و البته عرضه‌کننده‌های اتومبیل نیز برای عرضه این دست خودروها تلاش چندانی نکرده‌اند. با این وجود خلا موجود در رده MPV و نیازی که برای آن به ویژه در ناوگان‌های سازمانی و عمومی احساس می‌شود، لیفان ام 7 می‌تواند شانس خوبی برای موفقیت داشته باشد. خودروسازن بم لیفان ام 7 را با موتوری مشابه مدل اکس 70 عرضه خواهد کرد. یک موتور 2 لیتری با توان 145 اسب‌بخار قدرت و 185 نیوتن‌متر گشتاور. یک جعبه دنده اتوماتیک که نوع آن اعلام نشده نیز قدرت را به چرخ‌های جلو می فرستد.

لیفان M7 - لیفان ام 7 لیفان M7 - لیفان ام 7

لیفان X50 II

از میان محصولاتی که پیش از این نیز در ایران وجود داشت می توان به X50 اشاره کرد که خودروسازان بم قرار است کلاس جدیدی از آن را تحت عنوان لیفان ایکس 50 دو به بازار عرضه کند. هنوز مشخص نیست که خودروسازان بم قرار است چه تغییراتی روی این اتومبیل اعمال کند. لیفان ایکس 50 و لیفان ایکس 60 محبوب ترین خودروهای لیفان در ایران به حساب می آیند.

لیفان X50 II - لیفان ایکس 50 دو لیفان X50 II - لیفان ایکس 50 دو

زمان عرضه و نحوه رونمایی

خودروسازان بم تنها با اعمال تغییراتی در وبسایت خود اعلام کرده که قرار است این محصولات را روانه بازار کند. اما هنوز زمان عرضه دقیقی برای آن مشخص نشده است. به احتمال زیادی نمایشگاه خودروی تهران نخستین مکانی باشد که شاهد نمایش این خودروها باشیم.

با توجه به علاقه خانواده های ایرانی به خودروهای کراس اوور، خودروسازان بم اتومبیل های جدید را از این دسته انتخاب کرده اند و برای مثال خبری از خودروهای سدانی همچون لیفان 650 نیست.

نظر شما در خصوص خودروهای تازه نفس لیفان چیست؟ آیا خودروسازان بم می تواند تصویر جدیدی از این برند چینی را در ایران به نمایش بگذارد؟

ارسال نظر