گران‌ترین موتورسیکلت های الکتریکی جهان با سرعت های باورنکردنی!

رسانه کلیک - بهترین موتورسیکلت های الکتریکی از سراسر دنیا گردآوری و در یک کنفرانس خبری به همگان معرفی شده است که سرعت و قدرت آنها شما را انگشت به دهان می‌کند!

گران‌ترین موتورسیکلت های الکتریکی جهان با سرعت های باورنکردنی!

موتور‌سیکلت‌ها در حمل‌ و‌ نقل شهری نقش مهم و موثری دارند و در برخی کشورها مانند ایتالیا تعداد موتورسیکلت‌ها حتی زیادتر از خودروها است و البته بخش عمده‌ای از آلودگی‌ها ناشی از همین موتور‌سیکلت‌های قدیمی و از رده خارج است. استفاده از پیشرانه‌های برقی در موتور‌سیکلت‌ها مدتی است آغاز شده و توان‌هایی که این وسایل از خود نشان داده‌اند، بسیار خیره‌کننده بوده که در حجم و فضای محدودی که در اختیار داشته‌اند دستاوردهای بی‌نظیری را حاصل کرده‌اند.

اغلب موتورسیکلت های الکتریکی را موتورهایی کوچک و شهری می‌شناسیم که بیشتر توسعه یافته اسکوترهای الکتریکی هستند. این موتورسیکلت‌ها اغلب برای مسافت‌های درون‌شهری نسبتا کوتاه کاربرد دارند، اما دامنه موتورسیکلت های الکتریکی اکنون به رده سوپربایک‌ها هم رسیده است و شرکت‌ها موفق شده‌اند موتورسیکلت‌های پرقدرتی را با موتور الکتریک تولید کنند.

بهترین موتورسیکلت های الکتریکی و اسکوترها برق مورد نیاز خود را از باتری‌های قابل شارژ می‌گیرند که توان حرکت یک یا چند موتور را دارند. امروزه بیشتر موتورسیکلت های الکتریکی از باتری‌های لیتیوم‌-یونی قابل شارژ استفاده می‌کنند، البته بعضی از مدل‌های قدیمی از باتری‌های نیکل متال هیدرید استفاده می‌کردند.

اسکوتر ساخته شده از سوی شرکت تولید وسایل حمل و نقل برقی Z در استفاده از باتری سدیم سیلیکات (باتری سرب اسید که سال ۱۸۵۹ اختراع شد و هنوز در اتومبیل‌ها رایج است) پیشگام است. این باتری‌ها در مقایسه با باتری‌های لیتیوم‌ یونی از نظر اندازه، وزن و ظرفیت انرژی، نمره پایین‌تری می‌گیرند.

امروزه کارخانه‌های زیادی با نام‌های جدیدی مثل برامو، زیرو، رعد و برق، انرژیکا و کانتیا در زمینه ساخت موتورسیکلت های الکتریکی فعال هستند.

تامین انرژی این وسایل نقیله چندان هم بی‌دردسر نیست؛ همه موتورسیکلت‌ها و اسکوترهای برقی می‌توانند به پریزهای معمولی برق وصل شوند و تقریبا هشت ساعت طول می‌کشد تا شارژ شوند. این زمان در مقایسه با زمان لازم برای پر کردن باک یک موتور چیزی حدود ۵۰۰ برابر است که می‌تواند بسیار وقت‌گیر باشد. از همین رو، بعضی از موتورسیکلت های الکتریکی مانند موتورسیکلت‌های Zero لوازم جانبی به نام CHAdeMO با قدرت بالای شارژ دارند که می‌تواند در یک ساعت باتری‌ را حدود ۹۵ درصد شارژ کند. علاوه بر این کسانی که آپارتمان‌نشین هستند ممکن است در پارکینگ خود به پریز برق دسترسی نداشته باشند. بعضی از تولیدکنندگان وسایل حمل و نقل برقی برای رفع این مشکل، دستگاه‌‌هایی را طراحی کرده‌اند که باتری آنها به سرعت تعویض می‌شود.

زمانی که به خرید موتورسیکلت های الکتریکی فکر می کنید، مجبور نیستید که تنها به قدرت آن اکتفا کنید. برای آنهایی که به دنبال پیمودن مسیر سازگاری با محیط زیست هستند، چندین حق انتخاب بین موتور سیکلت های برقی که با سرعت و عملکرد سازگاری ندارند وجود دارد.

در ادامه به معرفی ۱۰ موتورسیکلت ویژه الکتریکی می‌پردازیم که هر یک مزایای منحصربه‌فردی دارند.

Alta Redshift SM & Alta Redshift MX

بهترین موتورسیکلت های الکتریکی

موتور سیکلت Alta دارای دو آپشن قابل اطمینان برای تازه واردین در این بازار است. مدل Redshift SM چهل اسب بخار خروجی داشته و گشتاور آن ۱۲۰ فوت پوند است. این مدل که دارای سرعت اوجی معادل ۸۰ مایل در ساعت بوده و ظرف ۶ ساعت از طریق یک شارژر Level 2 شارژ می شود، ۱۵,۴۹۵ دلار قیمت گذاری شده است.

برای کسانی که به دنبال تجربه خارج از جاده با موتور برقی هستند، شرکت Alta مدل Redshift MX خود را نیز پیشنهاد می کند. مشابه مدل SM، این موتور نیز دارای خروجی ۴۰ اسب بخار و گشتاور ۱۲۰ فوت پوندی است.

بهترین موتورسیکلت های الکتریکی

مدل MX با قیمت ۱۴,۹۹۵ دلار کمی ارزان‌تر بوده، اما با سرعت حداکثری ۶۵ مایل در ساعت حس بسیار خوبی به افراد می‌بخشد. شرکت Alta اعلام کرده که بسته به عواملی مانند محیط و میزان سرعت، مدل MX محدوده ای بین ۱ تا ۴ ساعت دارد.

هر دو مدل SM و MX را می توانید به صورت اینترنتی و آنلاین به همراه یک سپرده ۱۰۰ دلاری سفارش دهید. Martin Eberhard و Marc Tarpenning، دو موسس اصلی شرکت تسلا، در شرکت Alta Motorcycles سرمایه گذاری کرده اند.

Zero Series

بهترین موتورسیکلت های الکتریکی

شرکت Zero Motorcycles آپشن های مختلفی برای مدل الکتریکی Zero SR خود دارد که می توانید بر اساس نیاز های خود آنها را شخصی سازی کنید. این موتور سیکلت ۷۰ اسب بخار قدرت داشته و ۱۱۶ فوت پوند گشتاور این مدل است. مدل ZF 6.5 با پایین ترین عملکرد، ۸۱ مایل را با یکبار شارژ طی کرده، اما مدل ZF 13.0 محدوده ۱۶۱ مایلی دارد. شما می توانید با پرداخت هزینه بیشتر برای یک Power Tank، محدوده را تا ۲۰۲ مایل در خیابان های شهر و ۱۰۱ مایل در بزرگراه ها افزایش دهید.

برای آپشنی که ۸۱ مایل را با یکبار شارژ طی می کند، قیمت گذاری از ۱۰,۹۹۵ دلار شروع می شود. ورژن بالا نیز ۱۴,۰۰۰ دلار قیمت دارد. مدل Zero SR دارای تکنولوژی بالاتری نسبت به آپشن های دیگری که تا بحال دیده ایم، است. این مدل همچنین مجهز به صفحه ی نمایشگر LCD بوده که شارژ باطری و سرعت موتور سیکلت را نشان می دهد. این نمایشگر همچنین به یک نرم افزار که اطلاعات را دنبال کرده و همچنین به شما اجازه تنظیم پارامتر هایی مانند ماکسیمم سرعت مورد نظر هنگام رانندگی را می دهد، هماهنگ می شود.

شرکت Zero Motorcycles اعلام کرده که با خرید لوازم فرعی Charge Tank زمان شارژ ۲ تا ۳ ساعت در ایستگاه های شارژ استاندارد کاهش خواهد یافت، ولی اطلاعاتی درباره مدت زمان لازم برای شارژ منتشر نکرده است. این موتور سیکلت را می توان از فروشنده های محلی تهیه کرد.

Lightning LS-218

Lightning LS-218

اگر تشنه سرعت هستید، مدل LS 218 شرکت Motorcycles Lightning برای شما ساخته شده است، به طوری که این شرکت ادعای تولید پر سرعت ترین موتور سیکلت جهان را دارد.

این محصول دارای خروجی باور نکردنی ۲۰۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۶۸ فوت پوند است. این مدل در سال ۲۰۱۱ در پیست سرعت Bonneville ایالت Utah رکورد جهانی ۲۱۵٫۹۰۷ مایل در ساعت را ثبت کرد.

این موتورسیکلت در بزرگراه ها دارای محدوده متوسط ۱۰۰ مایل است که البته با این میزان سرعت و قدرت قیمت آن کمی گران تر از دیگر محصولات بوده و برابر با ۳۸,۸۸۸ دلار است. این موتور سیکلت با استفاده از یک شارژر Level 2 در ۲ ساعت شارژ می شود و شما می توانید مدل LS 218 را به صورت آنلاین سفارش دهید.

Energica Ego45

بهترین موتورسیکلت های الکتریکی

برای کسانی که به دنبال سرعت بیشتر هستند، مدل Energica Ego گزینه مناسبی است. این سوپربایک ایتالیایی ۱۳۶ اسب بخار خروجی داشته و گشتاوری معادل ۱۹۵ نیوتن متر (تقریبا۱۴۴ فوت پوند) را پوشش می‌دهد. ماکسیمم سرعت این موتور سیکلت به ۱۴۹ مایل در ساعت محدود شده و محدوده ای برابر با ۹۳ مایل دارد.

مدل Ego قادر است به وسیله یک شارژر Level 2 ظرف ۳٫۵ ساعت شارژ شود که با استفاده از یک شارژر سریع DC این مقدار زمان به ۳۰ دقیقه کاهش پیدا می کند. این مدل مجهز به یک صفحه نمایش رنگی ۴٫۳ اینچی است که اطلاعاتی درباره باطری آن نشان داده و دارای اتصال بلوتوث برد کوتاهی با محدوده ۱۰۰ متر (۳۲۸ فوت) است.

بد نیست بدانید این موتور سیکلت ۳۴,۰۰۰ دلاری تا پایان امسال محدوده طولانی تری را برای اتصال به تلفن همراه عرضه خواهد کرد. این مدل همچنین به همراه سیستم کمک دهنده پارک به بازار خواهد آمد. شرکت Energica Motor مدل برقی خود به نام Eva را با قیمتی اندکی کمتر از مدل Ego به بازار عرضه می کند.

Energica Eva

بهترین موتورسیکلت های الکتریکی

بزرگترین تفاوت بین مدل های Eva و Ego در قدرت آنهاست، به طوری که مدل Eva دارای ۹۵ اسب بخار بوده و گشتاوری برابر با ۱۷۰ نیوتن متر (۱۲۵ فوت پوند) دارد. با اینکه مدل Eva قدرت و سرعتی کمتر از مدل Ego دارد، با ۱۲۴ مایل در ساعت سرعت اوج هنوز هم گزینه قابل اطمینانی به شمار می رود. این موتور سیکلت ۲۶,۵۰۰ دلاری همچنین دارای محدوده ای تا سقف ۱۲۴ مایل در حالت ECO بوده و قادر است در ۳٫۵ ساعت و به وسیله یک شارژر Level 2 استاندارد به طور کامل شارژ شود.

Brutus V9

بهترین موتورسیکلت های الکتریکی

مدل V9 شرکت Brutus هیولای موتور سیکلت های برقی محسوب می‌شود، چرا که قدرتی معادل ۱۲۵ اسب بخار دارد و ۲۷۷ فوت پوند گشتاور این موتور سیکلت است. مدل Brutus V9 مجهز به یک آپشن باطری ۱۸٫۸ یا ۳۳٫۷ کیلو وات بر ساعت بوده که محدوده ای فراتر از ۱۳۰ مایل را فراهم می کند.

گفتنی است؛ این موتور سیکلت سرعت اوجی برابر با ۱۱۵ مایل در ساعت دارد و با قیمت آغازین ۳۲,۴۹۰ دلار به بازار عرضه می شود.

Sora by Lito

8th pic

موتور سیکلتی دست ساز با بدنه‌ای از الیاف کربن و سیستم فنر بندی ساخت ohlins و سیستم ناوبری با صفحه نمایشگر لمسی به اندازه ۷/۵ اینچ! شرکت سازنده این موتورسیکلت قیمت ۷۷ هزار دلار را برای مدل پایه در نظر گرفته است.

حداکثر توان تولیدی پیشرانه ۵۷ اسب بخار و گشتاور ۹۰ نیوتون متر و گنجایش باتری ۱۲ کیلو وات ساعت با زمان شارژ ۹ ساعت، شعاع حرکتی ۱۹۳ کیلومتر و حداکثر سرعت ۱۹۴ کیلومتر در ساعت از دیگر قابلیت های این موتور سیکلت حرفه ای است.

Brutus 2 Café

3th pic

این موتور زیبا هنوز به بازار مصرف عرضه نشده و تنها اطلاعاتی که درباره آن منتشر شده است، باتری ۱۰ کیلووات ساعت آن است. با این‌ وجود، علیرغم نامشخص بودن توان و قیمت این موتور، یک نگاه به‌ ظاهر آن برای متقاعد کردن هرکسی کافی خواهد بود.

Zero DSR

بهترین موتورسیکلت های الکتریکی

یک موتورسیکلت الکتریکی مجهز به سیستم ترمز ABS، باتری مناسب برای سفرهای ۲۲۰ کیلومتری و قابلیت حرکت در جاده و خارج از جاده‌ها که از ظاهری زیبا نیز برخوردار است. برای خرید Zero DSR باید ۱۸ هزار و ۷۰۰ دلار پرداخت کنید.

ارسال نظر