شرکت BMW به تولیدکنندگان خودرو مجهز به منبع سلول سوختی هیدروژنی پیوست

رسانه کلیک - در مقایسه با وسایل‌نقلیه برقی معمولی، خودروهایی که انرژی آنها از منبع سلول سوختی هیدروژنی تامین می‌شوند، بسیار نادر هستند. BMW به عنوان چهارمین خودروساز سوختی هیدروژنی فعالیت خود را آغاز کرد.

شرکت BMW به تولیدکنندگان خودرو مجهز به منبع سلول سوختی هیدروژنی پیوست

در حال حاضر فقط سه خودروساز بزرگ وجود دارند که وسایل نقلیه مجهز به سلول سوختی هیدروژنی به مردم عرضه می‌کنند؛ هوندا، هیوندای و تویوتا. اما بر اساس خبر جدید، امروز کمپانی بزرگ BMW نیز به جمع این خودروسازان اضافه شد!

شرکت اتومبیل‌سازی BMW از سال 2019 روی پروژه I Hydrogen Next خود کار می‌کند و اکنون نوبت آن رسیده که آزمایش خودروی جدید خود را در جاده‌های اروپا آغاز کند. این کمپانی قصد دارد اواخر سال 2022 تعداد کمی از این خودروها را برای مصرف عمومی تولید کند.

همانطور که می‌دانید I Hydrogen Next بر اساس نسل فعلی BMW X5 ساخته شده، فقط منبع انرژی آن با سلول‌های سوختی هیدروژنی خالص و ناب تویوتا جایگزین شده است. BMW ادعا می‌کند با توجه به فناوری eDrive اختصاصی خود، پیشرانه الکتریکی 374 اسب بخار برای این خودرو مناسب است.

بی ام و (BMW) اعلام کرده که این مرحله از آزمایش، بیشتر به منظور اطمینان از این موضوع است که قطعات موجود در X5 و سلول‌های سوختی جدید هیدروژنی در کنار هم به خوبی کار می‌کنند.

مشکل بزرگ این خودروها کم بودن ایستگاه سوخت هیدروژنی است. در ایالات متحده و اروپا قرار است بیشتر به این موضوع رسیدگی شود به طوری که در آینده برنامه‌های بیشتری در خصوص ساخت ایستگاه‌های هیدروژنی لحاظ خواهد شد. بنابراین این منبع انرژی می‌تواند جایگزین مناسبی برای خودروهای الکتریکی باشد؛ همچنین برای افرادی که دسترسی به ایستگاه‌های شارژ خانگی ندارند، مناسب است.

به نظر شما کشور ما چه زمانی به این تکنولوژی دست پیدا خواهد کرد؟

[lightgallery images="308881,308883,308886,308884"]

ارسال نظر