بی ام و به پرداخت 10 میلیون دلار جریمه در کره جنوبی محکوم شد

رسانه کلیک - آتش گرفتن موتور خودروهای بی ام و برای این شرکت دردسرساز شد. این برند آلمانی باید در کشور کره جنوبی 10 میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

بی ام و به پرداخت 10 میلیون دلار جریمه در کره جنوبی محکوم شد

در ماه های اخیر دولت کره جنوبی تحقیقات گسترده ای را در رابطه با شرکت بی ام و آغاز کرده بود. آتش گرفتن موتور خودروهای تولیدی این برند آلمانی دلیل این تحقیقات بود.

بر اساس گزارشی جدید، بی ام و به علت تاخیر در فراخوانی 22,670 خودرو باید 10 میلیون دلار جریمه پرداخت کند. خودروهای این شرکت در سال های اخیر با مشکل آتش سوزی موتور مواجه شده که برای مثال می توان به گزارش 40 مورد در سال جاری میلادی اشاره کرد.

بلومبرگ در گزارشی به این موضوع اشاره کرده که بی‌ام‌و نزدیک به 1.6 میلیون خودرو را در سطح جهان برای مشکل آتش سوزی موتور فراخوانی کرده است. این برند آلمانی در کره جنوبی از خریداران خودروهای خود معذرت خواهی و اعلام کرده بود در این تحقیقات با دولت این کشور همکاری می کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، مشکل در مکانیزم بازچرخانی گاز اگزوز باعث ایجاد جرقه و در نهایت آتش گرفتن موتور شده است. بی ام و این مشکل را رد کرده است.

این آتش سوزی ها تلفات جانی نداشته و این کمپانی آلمانی اعلام کرده با تعویض قطعات می توان این مشکل را رفع کرد. اولین آتش سوزی در مه 2017 گزارش شد. از آن تاریخ تا به امروز بیش از 65 مدل مختلف از خودروهای تولیدی این شرکت دچار حریق شدند که این موضوع حتی نسخه دیزل جدیدترین نسل سری 5 را نیز شامل می شود.

در حالی که خودروهای بی ام و در بسیاری از کشورهای مانند آلمان و انگلستان دچار حریق شدند، تنها دولت کره جنوبی این شرکت را جریمه کرده است. علت این موضوع را باید در برداشته شدن تعرفه های واردات خودروهای آلمانی در این کشور جستجو کرد. این اقدام باعث کاهش فروش شرکت های خودروسازی مانند هیوندای شده است.

ارسال نظر