خودروی الکتریکی BMW i Vision Dynamics دارای شتاب صفر تا صد ۴ ثانیه‌ای است

رسانه کلیک - شرکت آلمانی BMW با معرفی خودروی الکتریکی i Vision Dynamics Concept در نمایشگاه فرانکفورت، نشان داد که می تواند رقیبی سرسخت برای شرکت تسلا باشد.

خودروی الکتریکی BMW i Vision Dynamics دارای شتاب صفر تا صد ۴ ثانیه‌ای است

شرکت BMW در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ٢٠١٧، اتومبیل الکتریکی خود با نام تجاری i Vision Dynamics را به نمایش گذاشت. این خودروی الکتریکی در گروه خودروهای i3 و i8 قرار گرفته است. BMW تعهد خود را نسبت به خودروهای الکتریکی در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ افزایش داده است. هر دو مدل جدید i3 و i3s به عنوان مینی خودرو الکتریکی هفته گذشته رونمایی شدند. با این حال، کمپانی BMW خودرو جدید الکتریکی خود را با نام تجاری BMW I Vision Dynamics که پیش‌تر تصور می‌شد i5 نامیده می شود، معرفی کرد؛ ماشین اسپرت هیبریدی که در محدوده خودروهای i3 و i8 قرار دارد.

خودرو تمام الکتریکی شرکت BMW یعنی آی ویژن دینامیکس (i Vision Dynamics) سعی دارد که مانند سایر خودروهای مفهومی، نمایی از ایده‌های طراحی آینده را به علاقمندان نشان ‌دهد، اگرچه همه ویژگی‌های طراحی این محصول چندان آینده نگرانه طراحی نشده‌اند؛ برای مثال شرکت اتومبیل سازی آلمانی توانسته است در خودرو BMW i Vision Dynamics نمای زیبایی را از یک ظاهر عضلانی و سقف کوتاه ایجاد کند اما در طراحی پنجره‌ای جلوی آی ویژن کانسپت کمی اغراق کرده است. BMW به این حقیقت هم اعتراف کرد که طراحی کلی آی ویژن مانند طراحی آی ۳ (i3) یا آی ۸ (i8) چندان آینده نگرانه نیست.

خودرو BMW i Vision Dynamics کانسپت نمای یک ماشین الکتریکی لوکس را از دیدگاه بی ام و نشان می‌دهد. این خودرو مانند تسلا مدل اس یک اتوموبیل چهار درب سدان است که از یک سقف کوتاه بهره می‌برد. خودروساز مشهور آلمانی گفته است که آی ویژن دینامیکس می‌تواند با یک بار شارژ مسافتی بیش از ۶۰۰ کیلومتر را طی کند و در مدت زمانی معادل ۴ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. طبق اطلاعات منتشر شده توسط این سازنده، حداکثر سرعت خودرو BMW i Vision Dynamics حدود ۱۹۳.۱۲۱ کیلومتر بر ساعت است.

1th pic

هارولد کروگر مدیر عامل شرکت BMW در نمایشگاه فرانکفورت آلمان گفت: با توجه به اینکه تا سال ۲۰۲۵، این شرکت بیست و پنچ مدل الکتریکی را به بازارهای جهانی عرضه می کند تاکنون ۱۲ فروند از این خودروهای الکتریکی مراحل ساختشان رو به اتمام است.هارولد کروگر در BMW AG می گوید: در گروه BMW، آینده خودروهای الکتریکی با تحرک ویژه ای رو به رو است. ما وسایل نقلیه الکتریکی بیشتری در جاده ها از هر رقیب ایجاد شده داریم و متعهد به گسترش فعالیت های خودمان در زمینه پیشرفت در خودروهای الکتریکی به عنوان بخشی از استراتژی های شماره یک شرکت هستیم. تا سال ۲۰۲۵ ما ۲۵ مدل با سیستم درایو الکتریکی ارائه خواهیم داد که ۱۲ مورد از آن ها، تمام الکتریکی خواهند بود.

2th pic

سازنده آلمانی علاوه بر این باید خودروهای الکتریکی و هیبریدی بیشتری را وارد بازار کند تا بتواند در رقابت با سایر خودروسازان خود را نشان دهد. در این میان می‌توان انتظار داشت که جگوار و لندروور تا پایان دهه میلادی جاری، مرسدس بنز تا سال ۲۰۲۲ میلادی و پورشه و آئودی تا سال ۲۰۳۰ میلادی خودروهای الکتریکی خود را وارد بازار کنند.

ارسال نظر