تماشا کنید: آزمایش کالیپر ترمز تولید شده با چاپ سه بعدی بوگاتی

رسانه کلیک - شرکت بوگاتی ویدیوی بررسی اولین کالیپر ترمز سه بعدی در جهان را منتشر کرده است. این کالیپر در هایپرکارهای تولیدی این شرکت مورد استفاده قرار می گیرد.

تماشا کنید: آزمایش کالیپر ترمز تولید شده با چاپ سه بعدی بوگاتی

بوگاتی یکی از مطرح ترین شرکت ها در صنعت خودرو بوده که همواره از جدیدترین فناوری ها در هایپرکارهای تولید محدود خود استفاده می کند. کالیپر ترمز یکی از قطعاتی بوده که از اهمیت بالایی در هایپرکارها برخوردار است.

بوگاتی تصمیم گرفته این قطعه را به صورت سه بعدی چاپ کند. این کالیپرهای تیتانیومی برای اولین بار چند ماه پیش از سوی این شرکت زیرمجموعه فولکس واگن معرفی شد.

یکی از مسائلی که پس از معرفی این ترمز از سوی علاقه مندان به صنعت خودرو مطرح شد، کارایی آن در شرایط سخت بود. آیا این کالیپر با چاپ سه بعدی می تواند در سرعت های بسیار بالا، 370 کیلومتر بر ساعت عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.

به تازگی ویدیویی از سوی این شرکت در فضای مجازی منتشر شده که عملکرد آن را در شرایط مختلف به نمایش می گذارد. در این ویدیو شاهد افزایش دمای این قطعه و همچنین پرتاب جرقه از سوی آن هستیم.

دمای ترمز در آزمایش های شدید می تواند تا 1025 درجه سلسیوس افزایش پیدا کند. در طی این آزمایش مهندسان روتور را برای کاهش دما متوقف کرده و سپس کالیپر را از آن جدا می کنند. در این آزمایش سنگین کالیپر ترمز سالم باقی مانده است.

این کالیپرها به زودی در خودروهای بوگاتی شیرون و بوگاتی دیوو مورد استفاده قرار می گیرد. انتظار می رود بوگاتی خودروهای آینده خود را نیز به این ترمز مجهز کند.

یکی از دلایل چاپ سه بعدی کالیپرها، کاهش وزن آن‌هاست. وزن در تولید هایپرکارها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بوگاتی نیز به خوبی از این موضوع اطلاع دارد. در همین راستا هرگونه کاهش وزن باعث بهبود عملکرد بوگاتی شیرون و بوگاتی Divo می شود.

ارسال نظر