کامیون الکتریکی شرکت «کامینز» تسلا را شکست می دهد

کامینز (Cummins) به عنوان شرکت آمریکایی فعال در صنایع تولید ماشین های سنگین قصد دارد جهش بزرگی در حمل و نقل این وسایل نقلیه ایجاد کند.

کامیون الکتریکی شرکت «کامینز» تسلا را شکست می دهد

شرکت کامینز (Cummins) بیشتر در تولید موتورهای دیزلی قوی برای کامیون ها و وانت های سبک وزن شهرت دارد و به نظر می رسد محصول جدیدش یک جهش بزرگ جهانی در تکنولوژی وسایل نقلیه الکتریکی (Evs) ایجاد کند.

این شرکت که در شهر کلمبوس ایالت ایندیانا واقع شده است سه شنبه از یک طرح مفهومی کامیون الکتریکی با نام Urban Hauler Tractor رونمایی کرد.

کامیون الکتریکی

کامینز ممکن است بازار خودرو های سنگین را از تسلا بدزدد. تسلا سازنده معروف خودرو های الکتریکی Silicon Valley در صدد است در ماه سپتامبر یک کامیون نیمه الکتریکی را به نمایش بگذارد.

کامیون معرفی شده از سوی شرکت کامینز قابلیت حمل بار بالای ۱۹ هزار کیلوگرم را دارد و تنها برای ۱۴۰ کیلووات ساعت شارژ به یک ساعت زمان نیاز دارد. Cummin اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۰ با پیشرفت تکنولوژی باتری انتظار می رود زمان شارژ باتری این ماشین های سنگین به ۲۰ دقیقه کاهش پیدا کند.

کامیون الکتریکی

مکانیسم الکتریکی این کامیون نقش مهمی در کاهش مصرف ایفا می کند به طوری که پانل های خورشیدی نصب شده روی سقف می توانند مصرف این وسیله را به میزان زیادی کاهش دهند و دوربین های کار شده به جای آینه های جانبی به کاهش کشش آیرودینامیک کمک فراوانی می کند.

کارشناسان بخش تولید و مهندسی موتور به عنوان مخالفان توسعه دهندگان خودرو اظهار می دارند که کامینز به طور شگفت انگیزی به صنعت خودرو و صنایع کمک فراوانی می کند.

این وسیله نقلیه هنوز برای راندن به عنوان یک خودرو و ماشین سواری در آمریکا مجوز رسمی را کسب نکرده است.

گفتنی است؛ شرکت دیزل در زمینه تولید این نوع وسایل نقلیه، بالاترین مشخصات را در طراحی های خود بکار برده است، اما Cummins به عنوان یک شرکت قدیمی و با تجربه قصد دارد با راه اندازی نسل جدیدی از وسایل حمل و نقل با شرکت هایی چون موتور نیکولا و اتوبوس های برقی Proterra رقابت کند.

بد نیست بدانید شرکت Cummins قصد دارد در آینده نه چندان دور مدل پیشرفته تر این کامیون الکتریکی را ارائه دهد.

ارسال نظر