دایملر به دنبال تعدیل نیروی گسترده است

رسانه کلیک - اطلاعات جدید خبر از تعدیل نیروی گسترده در شرکت دایملر می دهد. انتظار می رود تا سال 2021 نزدیک به 10 هزار نفر از این شرکت عظیم جدا شوند.

دایملر به دنبال تعدیل نیروی گسترده است

سال گذشته صنعت خودرو با یک شوک بسیار بزرگ روبه‌رو شد. مدیر عامل اتحاد رنو و نیسان، کارلوس گوسن به علت اتهام تخلف مالی دستگیر شد. گوسن پس از این دستگیری بسیاری از سمت های خود را در شرکت های رنو و نیسان از دست داد و پیامدهای این دستگیری همچنان ادامه دارد.

این موضوع باعث ضربه شدیدی به اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی شد. بر اساس گزارشی جدید، دایملر به عنوان کمپانی مادر مرسدس بنز به دنبال قطع همکاری با این اتحاد است.

در حالی که تخلفات مالی گوسن در این تصمیم نقش داشته است، تغییر مدیر عامل دایملر را باید دلیل اصلی این موضوع دانست. انتظار می رود سال 2021 آقای Ola Kaellenius به عنوان جانشین دیتر زتچه انتخاب شود.

دیتر زتچه یکی از حامیان اصلی همکاری میان دایملر با اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی است؛ با این حال Ola Kaellenius به دنبال کاهش هزینه ها تا جای ممکن است. به نظر می رسد Kaellenius قصد دارد تا سال 2021، 6 میلیارد یورو (6.75 میلیارد دلار) در هزینه های دایملر صرفه جویی کند.

تغییرات از هم اکنون آغاز شده است. اینفینیتی به عنوان زیرمجموعه نیسان، تولید خودروهای Q30 و QX30 را متوقف کرده است. این محصولات بر اساس پلتفرم دایملر توسعه یافته اند.

شرکت اسمارت به عنوان زیرمجموعه دایملر قصد دارد برای توسعه محصول آینده خود به‌جای همکاری با رنو، با شرکت جیلی همکاری کند. در حال حاضر جیلی بزرگترین سهامدار دایملر محسوب می شود و دارای سهم 9.7 درصدی از این شرکت آلمانی است. انتظار می رود در آینده شاهد همکاری بیشتری میان این شرکت ها باشیم.

آقای Kaellenius علاوه بر قطع همکاری با شرکای فرانسوی و ژاپنی خود، قصد دارد افراد زیادی را از شرکت دایملر اخراج کند. گزارش ها به تعدیل نیروی 10 هزار نفری اشاره کرده اند. به نظر می رسد این تعدیل نیرو به صورت داوطلبانه انجام می شود.

کاهش فروش خودروهای جدید در بازار و افزایش هزینه های توسعه خودروهای برقی و فناوری های خودران باعث شده این شرکت پیش بینی خود برای سود عملیاتی سه ماهه چهارم 2018 را تا 22 درصد کاهش دهد. این کاهش درآمد، موضع Kaellenius را در صرفه جویی هزینه ها قوی تر می کند.

ارسال نظر