احتمال همکاری دایملر و تسلا در تولید خودروهای الکتریکی

رسانه کلیک - شرکت های دایملر و تسلا در گذشته با یکدیگر همکاری داشته اند. با توجه به تولید خودروی تمام برقی مرسدس بنز EQC، احتمال همکاری دوباره این کمپانی وجود دارد.

احتمال همکاری دایملر و تسلا در تولید خودروهای الکتریکی

دایملر که به عنوان کمپانی مادر مرسدس بنز شناخته می شود، در گذشته بخشی از سهام شرکت تسلا را در اختیار داشت. در خودروی تسلا مدل S می توان مشارکت دایملر را مشاهده کرد. دکمه های کنترل پنجره های تسلا مدل S تفاوتی با دکمه های مورد استفاده در خودروهای کلاس E تولید سال 2010 تا 2016 ندارد.

دایملر و تسلا از سال 2010 تا 2014 با یکدیگر همکاری داشتند. در سال 2014 شرکت دایملر سهم 4 درصدی خود در تسلا را به فروش رساند. شاید در نگاه اول فروش سهام تسلا تا حدودی غیر منطقی به نظر برسد؛ با این حال دایملر برنامه های دیگری را دنبال می کرد.

این شرکت به صورت مستقل وارد صنعت خودروهای تمام برقی شده است. به تازگی خودروی مرسدس بنز EQC به عنوان اولین محصول تمام برقی این کمپانی آلمانی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

بر اساس گزارشی که از سوی رویترز منتشر شده، مدیر عامل دایملر به این موضوع اشاره کرده که احتمال همکاری شرکت تحت مدیریتش با تسلا وجود دارد. در ماه مه سال آینده میلادی، Dieter Zetsche از مدیر عاملی دایملر کناره گیری می کند.

مدیر عامل دایملر در پاسخ به سوال یکی از روزنامه های لهستانی در نمایشگاه خودروی پاریس به احتمال همکاری این دو شرکت اشاره کرده است. Zetsche گفته است:

از فروش سهام خود در شرکت تسلا پشیمان نیستم. احتمال همکاری ما در آینده وجود دارد.

مدیر عامل دایملر در رابطه با امکان خرید دوباره سهام تسلا به این موضوع اشاره کرده که عجله ای برای این اقدام وجود ندارد. همکاری دوباره این دو کمپانی می تواند به معنای تامین قطعات مورد نیاز تسلا توسط دایملر باشد. در حال حاضر در رابطه با نحوه همکاری این دو شرکت نمی توان اظهار نظر قطعی کرد.

ارسال نظر