خودروهای الکتریکی در آمریکا تا سال 2020 باید از خود صدا تولید کنند

رسانه کلیک - دولت آمریکا قانون جدیدی در مورد خودروهای الکتریکی وضع کرده که به موجب آن، تولیدکنندگان تا سال 2020 مکلف می شوند محصولات خود را به گونه ای طراحی کنند که به ازای سرعت بالای 30 کیلومتر بر ساعت از خود صدا تولید کند.

خودروهای الکتریکی در آمریکا تا سال 2020 باید از خود صدا تولید کنند

به گزارش کلیک به نقل از رویترز؛ دولت آمریکا به تازگی قانونی در مورد خودروهای الکتریکی وضع و از تولیدکنندگان درخواست کرد تا ماه سپتامبر سال 2020، ماشین های خود را به گونه ای طراحی و تولید کنند که تا سرعت 30 کیلومتر بر ساعت، صدایی را از خود تولید نکنند و به این ترتیب، مانع بروز تصادف با افراد نابینا یا موتورسیکلت ها شوند.

شایان ذکر است؛ کنگره آمریکا ابتدا در سال 2010 درخواست رسیدگی به این پرونده را مطرح کرده بود، اما تاریخ نهایی اجرای این قانون به سال 2020 موکول شد.

تولید و انتشار صدا در سرعت های پایین، سودی برای راننده خودروهای الکتریکی ندارد. اما به موتور سیکلت ها و افراد نابینا کمک می کند تا متوجه حضور یک وسیله نقلیه در نزدیکی خود شوند و به این ترتیب، از بروز تصادف جلوگیری به عمل می آید. در سرعت های بالاتر، فشار هوا و بادی که در میان تایرهای خودرو می پیچد، صدای لازم برای باخبر کردن دیگران را فراهم می کند.

به نظر می رسد که هیچ گونه محدودیتی برای صدای منتشر شده از خودرو وجود ندارد. اما تولیدکنندگان خودرو به احتمال قریب به یقین، از صدایی مانند برخورد سریع هوا با اجسام یا مواردی از این قبیل در محصولات خود استفاده خواهند کرد.

پیش بینی می شود اضافه کردن یک اسپیکر ضد آب به خودروهای الکتریکی برای تولید صدا به منظور مطلع کردن افراد یا رانندگان موتورسیکلت، هزینه ای قریب به 40 میلیون دلاری در پی خواهد داشت. با توجه به اینکه کاهش صدمات ناشی از این تغییر برابر با 250 تا 320 میلیون دلار است، مطمئنا به این موضوع پی می بریم که هزینه 40 میلیون دلاری برای اجرای این طرح چندان غیر منطقی نیست.

ارسال نظر