اولین خودروی شاسی بلند فراری سال 2021 از راه می رسد

رسانه کلیک - اولین خودروی شاسی بلند فراری با نام پوروسنگو سال 2021 به صورت رسمی معرفی می شود. فراری برای این خودرو به جای SUV از کلمه FUV استفاده می کند.

اولین خودروی شاسی بلند فراری سال 2021 از راه می رسد

فراری برای توسعه اولین خودروی شاسی بلند خود از پلتفرم فراری روما استفاده می کند ( فراری روما از راه رسید؛ سوپراسپرتی با موتور 612 اسب بخاری ). این خودرو یک FUV محسوب می شود و SUV نخواهد بود. پلتفرم روما یک پلتفرم ماژولار بوده که می توان برای آن از مواد مختلف استفاده کرد و همچنین موتور در بخش جلویی آن قرار می گیرد. مدیر بخش فناوری فراری در رابطه با پلتفرم این خودرو گفته است:

در حالت عادی ما دو خانواده از پلتفرم داریم: موتور جلو و موتور عقب. یک پلتفرم ماژولار امکان توسعه مدل های مختلف مانند 2+2 و یا +4 را برای ما فراهم می کند. ما ار این پلتفرم برای توسعه خودروی فراری Purosangue استفاده می کنیم.

به نظر می رسد فراری به دنبال استفاده از موتور پلاگین هیبریدی در این خودروی شاسی بلند اسپرت است. پلتفرم جدید فراری امکان استفاده از موتورهای مختلف 6، 8 و 12 سیلندر را فراهم می کند و همچنین می توان خودروهای توسعه یافته با این پلتفرم را به سیستم چهار چرخ محرک نیز مجهز کرد.


  • خودروی شاسی بلند فراری

  • خودروی شاسی بلند فراری

مدیر بازاریابی فراری، Enrico Galliera اعلام کرده که همراه با موتور 12 سیلندر از باتری استفاده نخواهد شد، بنابراین احتمالا اولین خودروی شاسی بلند این برند ایتالیایی دارای موتور 8 سیلندر باشد. هایپرکار بعدی فراری پس از سال 2022 وارد بازار خواهد شد. این خودرو قدرتی بیشتر از فراری SF90 در اختیار راننده قرار نمی دهد. فراری SF90 به موتور پلاگین هیبریدی با امکان تولید 986 اسب بخار مجهز شده است ( فراری SF90 استرادله از راه رسید؛ جذاب و قدرتمند ).

در نهایت باید گفت تا سال 2025 نباید منتظر رونمایی از خودروی تمام برقی این خودروساز مطرح باشیم ( خودروی برقی فراری تا سال 2025 وارد بازار نمی شود ).

ارسال نظر