خودروی برقی فراری تا سال 2025 وارد بازار نمی شود

رسانه کلیک - فراری یکی از مطرح ترین سازندگان خودروهای سوپراسپرت در جهان شناخته می شود. خودروی برقی این برند بعد از سال 2025 معرفی خواهد شد.

خودروی برقی فراری تا سال 2025 وارد بازار نمی شود

در حالی که فراری به تازگی از اولین خودروی پلاگین هیبریدی خود رونمایی کرده است، نباید منتظر عرضه خودروی برقی آن در آینده نزدیک باشیم. مدیرعامل این برند ایتالیایی، لوئیس کامیلری به خبرنگاران اعلام کرده که انتظار ندارد این شرکت تا سال 2025 خودروی برقی تولید کند. کامیلری به این موضوع اشاره کرده تا سال 2025، فناوری های مورد انتظار فراری توسعه پیدا نمی کنند.

کامیلری به مشکلات موجود در سرعت شارژ و همچنین برد خودروهای الکتریکی اشاره کرده است. اگرچه این برند به دنبال تولید یک خودروی GT تمام الکتریکی است، اما در حال حاضر تمرکز خود را روی خودروهای هیبریدی مانند SF90 Stradale قرار می دهد ( فراری SF90 استرادله از راه رسید؛ جذاب و قدرتمند ). فراری امیدوار است تا سال 2022، 60 درصد درآمد آن مربوط به خودروهای هیبریدی باشد. این برند به تحقیق در زمینه زیست سوخت ادامه می دهد.

در حال حاضر شرکت های زیادی به دنبال تولید خودروهای برقی هستند، البته هنوز این فناوری به بلوغ نرسیده است. برای مثال پورشه تایکان به تازگی معرفی شده؛ با این حال بر اساس اعلام EPA، برد آن تنها برابر با 323 کیلومتر است ( پورشه تایکان به صورت رسمی معرفی شد ). برخی خودروهای برقی برای شارژ کامل به 20 دقیقه زمان نیاز دارند، البته برای چنین کاری ایستگاه های خاصی باید ساخته شوند.

فناوری های مربوط به خودروهای برقی به سرعت در حال پیشرفت است. در آینده شاهد معرفی نسل آینده تسلا رودستر خواهیم بود که بردی نزدیک به 1000 کیلومتر خواهد داشت. سرعت این خودروی سوپراسپرت در مدت زمان 1.9 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر می رسد و حداکثر سرعت آن نزدیک به 400 کیلومتر بر ساعت است. فراری باید در آینده با خودروهای برقی زیادی رقابت کند.

ارسال نظر