ساخت خودروهای پرنده به واقعیت نزدیک تر مى شود!

رسانه کلیک - ماشین های پرنده که سال ها به عنوان نمادى از فیلم هاى تخیلى شناخته مى شدند، ممکن است بسیار زودتر از تصورمان وارد دنیاى واقعى شوند.

ساخت خودروهای پرنده به واقعیت نزدیک تر مى شود!

با توسعه هرچه سریع تر تکنولوژى، پرواز ماشین های پرنده بر فراز خیابان هاى پر هرج و مرجى که پر از ماشین هاى عادى هستند، در آینده اى نه چندان دور ممکن خواهد بود. به گفته مورگان استنلى، تحلیلگر مسائل تکنولوژى، ویژگى هاى جذاب اقتصادى و تکنولوژیکى ماشین های پرنده همچون کارآمدى بیشتر باترى، استفاده از هوش مصنوعى و ارتباطات پیشرفته ماهواره اى مى تواند موجب توسعه هرچه بیشتر و سریع تر این ماشین ها شود.

تحلیلگران دیگرى از جمله Adam Jonas ، Ravi Shanker و Rajeev Lalwani طى بیانیه اى تحقیقاتى در این ماه اظهار داشتند:

اگر از آن دسته افرادى هستید که علاقه زیادى به ماشین دارید، وقت آن رسیده که نگاهى به ماشین های پرنده بیاندازید؛ زیرا ماشین پرنده در بسیارى از موارد بهتر از ماشین عادى عمل خواهد کرد.

صنعت غول پیکر تکنولوژى تاکنون فعالیت هاى بسیارى در زمینه توسعه این نوع ماشین ها انجام داده است. علاوه بر این، لرى پیج، بنیانگذار کمپانى گوگل با شرکتى به نام Zephyr Airworks که استارتاپى مخصوص خودروهای پرنده محسوب مى شود آغاز به همکارى کرده است. علاوه بر این، کمپانى هایى مانند اوبر با پیوستن به گروهى دولتى در ژاپن در حال توسعه ماشین هاى پرنده تا ده سال آینده هستند.

تاکسی پرنده رولز رویس

علاوه بر موارد ذکر شده، شرکت Lockheed Martin در حال سرمایه گذارى روى عمودپروازهاى الکتریکى و اتوماتیک است. شرکت هاى دیگرى مانند Harris و Raytheon نیز به طور جدى در حال توسعه تکنولوژى هاى مربوط به ترافیک هوایى هستند.

یکى دیگر از نکات مهم در ارتباط با توسعه تکنولوژى هاى خودروهای پرنده، نیاز آن ها به بودجه زیاد است. لرى پیج و Sebastian Thrun (بنیانگذار Google X )، تاکنون بودجه بسیارى از استارتاپ هاى این ماشین ها همچون Cora و Flyer را تامین کرده اند.

اگرچه شرایط براى توسعه هرچه سریع تر ماشین هاى پرنده فراهم شده، اما یک اکوسیستم «جابه‌جایى هوایی در شهر» در حال حاضر دور از واقعیت محسوب می شود. مورگان استنلى در ادامه افزود:

اگرچه شرایط فعلی تکنولوژی ساخت ماشین های پرنده الکتریکی توسعه نیافته محسوب می شود؛ با این حال سرعت پیشرفت در زمینه های ایمنی و کارایی این ماشین ها بسیار زیاد است.

ارسال نظر