استفاده از ماشین های خودران Ford برای تحویل پیتزا در شهر میامی

رسانه کلیک - ماشین های خودران Ford در پی همکاری با شرکت Domino، به زودی به عنوان وسیله نقلیه ارسال پیتزا در شهر میامی مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از ماشین های خودران Ford برای تحویل پیتزا در شهر میامی

به گزارش کلیک به نقل از رویترز؛ شرکت فورد اخیرا از مسیر رقابت با همتایان خود مانند گوگل و جنرال موتورز در زمینه تمرکز بر روی توسعه ماشین های خودران خارج شده، اما قصد دارد تا وارد جبهه دیگری شده و به زیرشاخه خدماتی بپیوندد.

مسئولان فورد روز سه شنبه اعلام کردند که قصد همکاری با شرکت دومینو (Domino) را دارند و به این ترتیب، ماشین های خودران Ford به منظور ارسال پیتزا برای مشتریان در شهر میامی مورد استفاده قرار می گیرد.

فورد ضمن همکاری با Argo AI دست به طراحی و تولید ماشین های خودران زده است که در مرحله اول برای ارسال پیتزا استفاده می شوند و سپس به سراغ خودروهای شاسی بلند و ون ها می روند.

در کنار آن، استارت آپ Postmates نیز با این شرکت وارد مذاکره شده و قصد دارد از ماشین های خودران Ford برای ارسال کالاهای خود استفاده کند.

در ماه اکتبر سال گذشته، آقای Jim Hackett مدیر عامل فورد در اظهارات خود، به این موضوع اشاره کرد که آنها تمرکز خود را از تولید خودرو به سبک سنتی برداشته و از این اتومبیل ها در خدمات درون شهری بهره خواهند برد و قصد دارند تا صنعت خودروسازی را با تحولات اساسی روبرو کنند.

در همین راستا، سرمایه ای قریب به 11 میلیارد دلار وارد شرکت فورد شده تا صرف توسعه خودروهای الکتریکی شود و این جریان تا سال 2022 ادامه خواهد داشت. به هر حال توسعه ماشین های خودران این روزها در دنیای تکنولوژی به پدیده ای جذاب تبدیل شده و شرکت های مختلف قصد دارند با ارائه خدمات منحصر به فرد، نامی برای خود در این بازار کسب کنند و در آینده ای نزدیک، ماشین های خودران به کسب و کاری پول ساز و قابل رقابت تبدیل خواهد شد.

شایان ذکر است؛ شرکت های Ford و Lyft در تعامل با یکدیگر هستند و به این ترتیب، شاهد سازگاری اپلیکیشن Lyft با ماشین های فورد خواهیم بود و شرکت هایی که با ارسال کالا و اجناس سر و کار دارند، می توانند به راحتی محصولات خود را برای مشتریان ارسال کرده و خدمات شان را در سطح شهرهای مختلف گسترش دهند.

چنین پروژه هایی باعث تزریق درآمد بسیار زیادی به شرکت فورد می شود، چرا که به سرویس های خدماتی محدود نخواهد شد و از ماشین های خودران فورد می توان در زمینه جابجایی مسافران یا خدمات درون خودرو نیز استفاده کرد که تمامی این موارد، باعث سودآوری برای این غول خودروسازی می شود.

ارسال نظر