جنسیس اولین تصاویر خودروی شاسی بلند GV80 را منتشر کرد

رسانه کلیک - جنسیس GV80 در سال جاری میلادی به صورت رسمی معرفی می شود. به تازگی نخستین تصاویر رسمی اولین خودروی شاسی بلند جنسیس منتشر شده است.

جنسیس اولین تصاویر خودروی شاسی بلند GV80 را منتشر کرد

جنسیس اولین تصاویر رسمی GV80 را در اختیار رسانه ها قرار داد. این خودروی شاسی بلند لوکس کره ای در بازار باید با خودروهای بی ام و X5، مرسدس بنز GLE و آئودی Q7 رقابت کند. لازم به ذکر است؛ در گذشته شاهد افشای تصاویر جاسوسی این خودرو در فضای مجازی بودیم. این خودرو از طراحی مشابه با نمونه مفهومی خود که در سال 2017 در معرض دید عموم قرار گرفت، بهره می برد.

در فضای بیرونی این خودرو دارای طراحی جذابی است. در جلوی آن یک جلوپنجره بزرگ خودنمایی می کند که مشابه با طراحی نسل جدید جنسیس G90 است ( نسل جدید جنسیس G90 از راه رسید؛ تغییرات گسترده در طراحی ). در کابین با یک طراحی جذاب و ساده روبه‌رو هستیم. در بالای داشبورد یک نمایشگر عریض به چشم می خورد. در این تصاویر کیلومترشمار به صورت دیجیتال به نمایش گذاشته شده که انتظار می رود تنها در بازار کره جنوبی با این کیلومترشمار به فروش برسد.

مشخصات فنی جنسیس GV80

مشخصات فنی جنسیس GV80

این خودرو مانند مدل سدان خود بر اساس پلتفرم محور عقب توسعه پیدا کرده است. این خودروی شاسی بلند در زمان عرضه اولیه به یک موتور 6 سیلندر 3.0 لیتری دیزلی توربو مجهز می شود که قادر به تولید 274 اسب بخار قدرت و 589 نیوتن متر گشتاور است. این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس 8 سرعته خودکار به چرخ ها منتقل می شود و سرعت آن در مدت زمان 6.8 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

چند هفته پس از عرضه اولیه، خریداران می توانند آن را با موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری سفارش دهند. این موتور قدرتی برابر با 300 اسب بخار و گشتاوری برابر با 422 نیوتن متر تولید می کند. در نهایت بالاترین مدل آن از یک موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری بهره می برد که قدرتی برابر با 375 اسب بخار و گشتاوری برابر با 530 نیوتن متر در اختیار راننده قرار می دهد. سرعت آن در مدت زمان 5.7 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

در حالت کلی باید گفت این خودروی کره ای با موتورهای زیر وارد بازار می شود:

  • 6 سیلندر توربودیزل با حجم 3.0 لیتر و قدرت 274 اسب بخار
  • 4 سیلندر 2.5 لیتری با قدرت 300 اسب بخار
  • 6 سیلندر 3.5 لیتری با قدرت 375 اسب بخار

تاریخ معرفی و شروع فروش جنسیس GV80

تاریخ معرفی و شروع فروش جنسیس GV80

جسیس اعلام کرده در سال جاری میلادی از اولین خودروی شاسی بلند خود رونمایی می کند و فروش آن از ماه ژانویه در کره جنوبی آغاز می شود. انتظار می رود در نمایشگاه خودروی نیویورک در آوریل 2020، شاهد معرفی جهانی آن باشیم. تا پیش از پایان سال 2020، این خودروی جنسیس وارد بازار خواهد شد.

ارسال نظر