موتور جدید هوندا CB4 انرژی خود را از جریان باد بدست می‌آورد!

رسانه کلیک - در جریان نمایشگاهی در شهر میلان، موتور هوندا CB4 رونمایی شد که از ویژگی های آن می توان به صفحه نمایش سازگار با گوشی های هوشمند و امکان تامین انرژی از جریان باد اشاره کرد.

موتور جدید هوندا CB4 انرژی خود را از جریان باد بدست می‌آورد!

بهره گیری از سوخت های تجدیدپذیر و سبز مبحث نوپایی در عرصه تولید خودرو و موتور محسوب می شود و به دغدغه بسیاری از شرکت‌های خودروسازی تبدیل شده است؛ تولید دستگاه های مبتنی بر سوخت های تجدیدپذیر از خودروهای خورشیدی گرفته تا اتومبیل های برقی از جمله اقداماتی است که شرکت‌های خودروسازی برای جایگزینی سوخت‌های فسیلی در جهان انجام داده‌اند.

شرکت هوندا نیز از قافله عقب نمانده و موتوری را طراحی کرده که با انرژی باد کار می‌کند. هوندا طرح مفهومی (کانسپت) این موتورسیکلت را در جریان نمایشگاهی در میلان رونمایی کرده است تا نشان دهد که به انرژی سبز و فناوری‌های جدید در موتورسیکلت و خودروهای خود علاقه مند است.

این موتور جذاب، هوندا CB4 نام دارد و طراحی آن به‌گونه‌ای است که بدون نیاز به سوخت‌های فسیلی همچون بنزین یا گازوئیل کار می کند. در طراحی موتور هوندا CB4 توربین‌های قدرتمندی تعبیه‌ شده که با وزش باد چرخیده و این انرژی را به انرژی جنبشی تبدیل کرده و باعث حرکت موتورسیکلت می‌شوند؛ اما این تمام امکانات موجود در این موتور نیست چرا که هوندا CB4 مجهز به نمایشگری لمسی است که در آن نقشه‌های جاده ها قابل رؤیت است. این نمایشگر به گوشی هوشمند موتورسوار متصل می شود و دیگر نیازی به استفاده از گوشی در هنگام موتورسواری نیست و تمام مکالمات و پیام‌ها در این صفحه‌ نمایش روبه‌روی راننده نمایش داده می‌شود.

نکته جالب‌ توجه درباره این نمایشگر این است که همانند موتور با جریان باد کار می‌کند و با توقف جریان باد از کار می‌افتد.

جزئیات بیشتری از موتور هوندا CB4 منتشر نشده اما از تصاویر کانسپت این موتورسیکلت مشخص است که طراحی آن تفاوت چندانی با سایر موتورها ندارد.

باید دید هوندا چه زمانی این موتور سازگار با محیط‌ زیست را رسما معرفی کرده و روانه بازار می‌کند.

گفتنی است؛ استفاده از توربین و بهره‌گیری از جریان باد امری جدید در موتورسیکلت‌ها نیست و پیش‌ از این شرکتی با نام Bandit9 در یکی از مدل‌های موتورسیکلت خود از توربین برای انتقال جریان باد استفاده کرده بود؛ هر چند که این موتور هیچوقت رنگ بازار را به خود ندید و هیچگاه به تولید انبوه نرسید. باید دید آیا هوندا CB4 نیز به همین سرنوشت دچار می‌شود یا خیر.

ارسال نظر