میتسوبیشی الکتریک برای خودروهای بدون آینه سیستم تشخیص اشیا ساخت

رسانه کلیک - میتسوبیشی الکتریک نوعی سیستم تشخیص اشیا مخصوص اتومبیل های بدون آینه طراحی کرده که قادر است اشیایی در فواصل 100 متری را با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص دهد.

میتسوبیشی الکتریک برای خودروهای بدون آینه سیستم تشخیص اشیا ساخت

این سیستم تشخیص اشیا از تکنولوژی دوربین های مخصوص اتومبیل های هوشمند بهره برده و هنگام بروز موقعیت های خطرناک بلافاصله به راننده هشدار می دهد.

میتسوبیشی الکتریک برای طراحی این سیستم از شرکت زیر مجموعه خود، Maisart AI که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت دارد، کمک گرفت. این تکنولوژی برای ماشین هایی مفید است که در آنها راننده از دوربین به جای آینه های بغل و پشت استفاده می کند.

میتسوبیشی الکتریک سیستم تشخیص اشیای خود را طوری توسعه داده که با استفاده از نوعی مدل محاسباتی بصری-تشخیصی و شبیه سازی رفتار انسان ها به سرعت مسیرهای درست را به راننده پیشنهاد می دهد. این فناوری پیش‌تر از سوی برخی از کمپانی ها معرفی شده بود، اما آنچه این سیستم را متمایز کرده افزایش برد تشخیص اجسام از 30 متر به 100 متر و دقت تشخیص از 14 به 81 درصد است.

این سیستم تشخیص اشیا مخصوص اتومبیل با استفاده از دوربین های تعبیه شده در خودرو، راننده را از موقعیت های خطرناک به سرعت باخبر می کند.

میتسوبیشی الکتریک

شایان ذکر است؛ مجوز استفاده از ماشین های بدون آینه در اروپا و ژاپن در سال 2016 صادر شد و انتظار می رود نمونه های اولیه این نوع از اتومبیل ها سال آینده به خیابان های ژاپن راه پیدا کند.

ارسال نظر