هیوندای از اولین تاکسی پرنده خود رونمایی کرد

رسانه کلیک - همانطور که در گذشته هیوندای وعده داده بود، در نمایشگاه CES 2020 تاکسی پرنده خود را معرفی کرد. این محصول توسط اوبر مورد استفاده قرار می گیرد.

هیوندای از اولین تاکسی پرنده خود رونمایی کرد

تاکسی پرنده اوبر بسیار به واقعیت نزدیک است. شرکت هیوندای به وعده خود عمل کرد و خودروی پرنده مفهومی خود را در معرض دید عموم قرار داد ( رونمایی از ماشین پرنده مفهومی هیوندای در نمایشگاه CES 2020 ). این محصول به صورت تمام الکتریکی توسعه پیدا کرده و وظیفه حمل مسافران اوبر را بر عهده دارد. این خودروی پرنده امکان پرواز عمودی دارد و می تواند حداکثر 4 مسافر را حمل کند.

حداکثر سرعت تاکسی هیوندای S-A1 به 290 کیلومتر بر ساعت می رسد و حداکثر مسافتی که می توان با آن طی کرد، 96 کیلومتر است. در حالی که نمونه اولیه آن به خلبان نیاز دارد، این احتمال وجود دارد که مدل نهایی به صورت خودران عرضه شود. هیوندای و اوبر به عنوان شریک فعالیت می کنند، بنابراین هیوندای وظیفه تولید تاکسی های پرنده را برعهده دارد و اوبر سرویس پشتیبانی را در اختیار مسافران قرار می دهد.

تاکسی پرنده

این خودروی پرنده هیوندای تغییراتی را در برنامه Elevate اوبر اعمال می کند. انتظار می رود این برنامه در سال 2023 راه اندازی شود. تا این تاریخ شاهد معرفی خودروهای پرنده از سوی شرکت هایی مانند Bell و بوئینگ خواهیم بود. همکاری هیوندای و اوبر علاوه بر امکان راه اندازی جهانی این سرویس، هزینه های آن را نیز کاهش می دهد. هیوندای برای خودروهای پرنده برنامه های گسترده ای دارد.

هیوندای و اوبر اعتقاد دارند که صنعت حمل و نقل در حال تغییر است و با توجه به این موضوع، خواهان پیشرو بودن در این زمینه هستند.

ارسال نظر