هیوندای از گیربکس جدید خود رونمایی کرد

رسانه کلیک - شرکت هیوندای از گیربکس جدیدی برای خودروهای هیبریدی رونمایی کرد. این جعبه دنده که با نام ASC شناخته می شود، در هیوندای سوناتا هیبریدی 2020 مورد استفاده قرار می گیرد.

هیوندای از گیربکس جدید خود رونمایی کرد

یکی از سخت ترین بخش ها برای تولید یک خودروی هیبریدی، بهره‌وری انرژی آن است. بهبود آیرودینامیک و عملکرد موتور باعث می شود این خودروها به سوخت کمتری نیاز داشته باشند و مسافت بیشتری را با یک باک پر از بنزین طی کنند. یکی از بخش هایی که تاثیر زیادی در مصرف سوخت دارد، گیربکس است.

هیوندای به تازگی از یک گیربکس جدید برای خودروهای هیبریدی رونمایی کرده است. این گیربکس با نام Active Shift Control یا به اختصار ASC شناخته می شود. بر اساس اعلام این شرکت کره ای، این فناوری جدید باعث بهبود کلی راندمان تغییر دنده و همچنین کاهش مدت زمان تغییر دنده ها تا 30 درصد می شود. در سال های اخیر گیربکس های اتوماتیک بهبود زیادی داشته اند و با توجه به این موضوع، ادعای هیوندای می تواند به معنای انقلابی در این بخش باشد.

در این فناوری، تعویض دنده در هر ثانیه تا 500 بار مورد بررسی قرار می گیرد تا چرخ دنده ها به گونه ای تنظیم شوند که سرعت تعویض دنده کاهش پیدا کند. این جعبه دنده از نرم افزار منطقی جدیدی بهره می برد که با واحد کنترل هیبریدی در ارتباط است. این دو بخش زمان لازم برای تعویض دنده را کاهش می دهند. علاوه بر کاهش زمان تعویض دنده، به عملکرد روان تر آن نیز اشاره شده است. به این موارد باید افزایش عمر گیربکس را نیز اضافه کرد.

این فناوری در هیوندای سوناتا 2020 هیبریدی مورد استفاده قرار می گیرد و سپس خودروهای هیبریدی هیوندای و کیا به آن مجهز می شوند. باید دید این فناوری جدید در برابر گیربکس های CVT چه عملکردی از خود نشان می دهد.

ارسال نظر