مشخصات فنی و قیمت ریرا ایران خودرو

پس از مدتها گمانه زنی، روز گذشته به طور رسمی، خودرو جدید ایران خودرو موسوم به ریرا رونمایی شد. در ادامه به مشخصات فنی و قیمت ریرا ایران خودرو می پردازیم.

مشخصات فنی و قیمت ریرا ایران خودرو

قیمت ریرا ایران خودرو

ریرا به عنوان نخستین شاسی بلند ایرانی به زودی وارد خط تولید شرکت ایران خودرو خواهد شد. این خودرو که با الگوبرداری از پژو 2008 طراحی شده است که قرار بود به دنبال توافق برجام و با قیمتی در حدود 90 میلیون تومان روانه بازار شود،‌ اما هم‌اکنون تخمین زده می‌شود که نمونه ایرانی آن حدود 600 میلیون تا 1 میلیارد تومان قیمت داشته باشد.

نکته جالب در زمان رونمایی خودرو این بود که این مراسم توسط رسانه‌ها پوشش داده نشد و در سکوت کامل خبری این رونمایی انجام شده است. ناگفته نماند که ماه قبل تصاویری از کراس اوور ریرا رسانه‌ای شده بود، اما ظاهرا مدیرعامل جدید ایران خودرو از طرح اولیه استقبال نکرده و از این رو قرار شد تا تیم طراحی در ظاهر این خودرو تغییراتی ایجاد کرده و محصول مدرن‌تری را به خط تولید تحویل دهد.

اکنون باید منتظر ماند و دید که نخستین شاسی بلند ساخت داخل چه زمانی وارد بازار خواهد شد.این خودروساز قصد دارد که کراس اوور «ری‌را» را در مدل های مختلفی به بازار عرضه کند و در ابتدا این کراس اوور در مدل V2 به بازار ایران عرضه می‌شود. کراس اوور «ری‌را» ایران خودرو بر روی پلتفرم مدرن و جدید این شرکت موسوم به IKP1 توسعه یافته است.

این خودرو قادر به عبور از تمامی استانداردهای ۸۵ گانه بوده و در زمینه حفظ ایمنی سرنشینان و راننده و همچنین حفظ ایمنی عابر پیاده قابل مقایسه با محصولات خودروسازان مطرح دنیاست.

مشخصات فنی محصول جدید ایران خودرو

ری‌را ایران خودرو به موتور EF7 پلاس توربوشارژ یا همان TC7 پلاس مجهز شده است. این موتور ۱.۷ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ، قادر به تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت در دور ۵۰۰۰ و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ است. این خودرو لوکس‌ترین خودروی ملی محسوب شده و به لطف تجهیزات ایمنی و رفاهی متعددی که برای آن در نظر گرفته شده می‌تواند با خودروهای وارداتی و خودروهای روز دنیا رقابت کند.

انتظار می‎‌رود نسخه فول آپشن این خودرو به امکاناتی مانند سقف پانورامای برقی، سنسور نور، سنسور باران، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دسته دنده الکتریکی، شارژر بی سیم تلفن همراه، جلو آمپر (کلاستر) دیجیتال، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی، رادار نقطه کور، رادار خطی، سنسور فشار باد و دمای تایرها، فناوری LED چراغ ها و… مجهز شود.

«ری‌را»، محصول جدید ایران خودرو که در زبان مازنی به معنای باران و نماد سرسبزی جنگل است، در سایت این شرکت در شهر بابل به تولید خواهد رسید و نام آن تناسب زیادی با محل تولیدش دارد.

«ری‌را» با کیفیت بسیار مطلوب وارد بازار خواهد شد

کیانوش پورمجیب، قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که «ری‌را» با کیفیت بسیار مطلوب تولید و عرضه خواهد شد، گفت: قطعا مشتریان استقبال بالایی از کراس اوور ملی ایران خودرو خواهند داشت.

پورمجیب، در حاشیه مراسم معرفی محصول «ری‌را» که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت، اظهار کرد: «ایران خودرو برای نخستین بار برای طراحی محصول کراس اوور اقدام کرده که با امکانات متنوع و استانداردهای روز دنیا به تولید خواهد رسید. تمامی استانداردهای روز در«ری‌را» اعمال خواهد شد و این خودرو با قابلیت‌های بالای ایمنی بدنه، یکی از بهترین محصولات ایران خودرو از منظر استحکام بدنه خواهد بود.»

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینکه دقت نظر بالایی در مراحل طراحی«ری‌را» صورت گرفته، خاطرنشان کرد:

مراحل مختلف صنعتی سازی و تولید انبوه این خودرو تحت مراقبت بالا صورت خواهد گرفت تا محصول با بالاترین کیفیت وارد بازار شود. این قول را می‌دهیم که هر چه جلوتر می رویم به سمت استانداردهای به روزتر، محصول مترقی‌تر و با کیفیت‌تر حرکت کنیم و این میثاق ما در ایران خودرو است که مردم تبلور آن را در محصولات جدید خواهند دید.

پروژه بعدی چیست؟

در ادامه نیز پورمجیب راجع به محصول دیگر ایران خودرو اشاره کرد و گفت پروژه دیگری در دست طراحی است که به زودی محصول آن معرفی خواهد شد که مانند «ری‌را» از بهترین امکانات، کیفیت و استانداردها بهره می‌برد.

وی زمان تولید انبوه «ری‌را» را سال 1402 اعلام کرد و گفت: «در نیمه نخست سال آینده صنعتی سازی و تولید انبوه آن انجام خواهد شد و تا پایان امسال مراحل آزمون‌های مختلف برای دریافت استانداردهای لازم صورت خواهد گرفت. مراحل صنعتی سازی و تولید انبوه «ری‌را» به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد»

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ لطفاً دیدگاه خود را در همین زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر