لامبورگینی Sian معرفی شد؛ اولین خودروی هیبریدی لامبورگینی

رسانه کلیک - لامبورگینی Sian از راه رسید. این هایپرکار به یک موتور 12 سیلندر 6.5 لیتری به همراه سیستم هیبریدی 48 ولتی مجهز شده است.

لامبورگینی Sian معرفی شد؛ اولین خودروی هیبریدی لامبورگینی

لامبورگینی پیش از شروع رسمی نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019 تصمیم به رونمایی از اولین خودروی هیبریدی و همچنین قدرتمندترین خودروی خود، لامبورگینی Sian گرفت. این خودرو چند روز دیگر در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. این خودروی سوپراسپرت به موتور 12 سیلندر 6.5 لیتری مورد استفاده در خودروی اونتادور SVJ مجهز شده و همچنین از سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی بهره می برد.

لامبورگینی Sian

سیستم هیبریدی به همراه موتور 12 سیلندر لامبورگینی Sian، در مجموع قدرتی برابر با 819 اسب بخار تولید می کنند. این قدرت باعث شده که لامبورگینی Sian تبدیل به قدرتمندترین خودروی سازنده خود شود. قبل از این خودرو، لامبورگینی اونتادور SVJ با موتور 770 اسب بخاری این لقب را در اختیار داشت. قدرت تولیدی این موتور توسط یک گیربکس 7 سرعته خودکار به چرخ ها منتقل می شود. میزان قدرت منتقل شده به چرخ های این محصول لامبورگینی به صورت الکترونیکی کنترل می شود.

لامبورگینی Sian

از آنجایی که لامبورگینی Sian به موتور یکسان با لامبورگینی اونتادور SVJ مجهز شده، عملکرد آن ها بسیار مشابه با یکدیگر است. سرعت قدرتمندترین خودروی تولیدی لامبورگینی در مدت زمان 2.8 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی روی 350 اسب بخار محدود شده است.

لامبورگینی Sian

در زمینه طراحی باید به این موضوع اشاره کرد که لامبورگینی Sian شباهت زیادی به خودروی مفهومی Terzo Millennio دارد. با وجود این شباهت، با یک خودروی فضایی روبه‌رو نیستم. روی لبه فیبر کربنی موجود در بخش پشتی این خودرو عدد 63 حک شده است که نشانگر تولید 63 نمونه از آن است.

قیمت لامبورگینی Sian برابر با 3.6 میلیون دلار بوده و تنها 63 نفر قادر به خرید آن خواهند بود. بدون شک قدرتمندترین و همچنین اولین خودروی هیبریدی لامبورگینی از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است. برای ملاقات با این سوپراسپرت باید تا نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019 صبر کنیم.

ارسال نظر