لکسوس UX 300e رسما معرفی شد؛ اولین خودروی برقی لکسوس

رسانه کلیک - لکسوس UX 300e از راه رسید. این خودروی ژاپنی تمام الکتریکی به موتور 201 اسب بخاری مجهز شده و دارای برد 400 کیلومتر است.

لکسوس UX 300e رسما معرفی شد؛ اولین خودروی برقی لکسوس

لکسوس به وعده خود وفا کرد و در کشور چین از اولین خودروی تمام برقی خود رونمایی کرد. در حالی که لکسوس و کمپانی مادر آن، تویوتا در زمینه خودروهای هیبریدی سابقه طولانی دارند، تا به امروز فعالیت بسیار کمی در زمینه خودروهای برقی داشته اند. حال لکسوس با معرفی خودروی UX 300e قصد دارد در این بخش از بازار سهم بیشتری داشته باشد.

لکسوس UX 300e به یک موتور برقی با امکان تولید 204 اسب بخار قدرت مجهز شده و دارای باتری 54.3 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی است. بر اساس استاندارد NEDC، این خودرو با هر بار شارژ تا مسافتی برابر با 400 کیلومتر راننده را همراهی می کند. این باتری در بخش زیرین خودرو نصب شده که باعث پایین تر آوردن مرکز ثقل آن می شود.

لکسوس UX 300e

این خودرو به نشان الکتریک مجهز شده که تفاوت آن نسبت به نسخه های دیگر را نشان می دهد. مهندسان لکسوس برای این خودرو ویژگی کنترل صدای فعال را در نظر گرفته اند که البته این موضوع به معنای عدم استفاده از مواد جاذب صدا در اولین خودروی تمام الکتریکی لکسوس نیست. در حال حاضر این شرکت ژاپنی اطلاعات بیشتری از خودروی UX 300e در اختیار رسانه ها قرار نداده است.

در نهایت باید به اپلیکیشن توسعه یافته برای این خودرو اشاره کرد که امکان بررسی میزان شارژ باتری را برای راننده فراهم می کند. علاوه بر میزان شارژ، برد لکسوس UX 300e نیز در این اپلیکیشن قابل مشاهده است. از سایر ویژگی های این اپلیکیشن می توان به امکان مشاهده زمان موردنیاز برای شارژ و همچنین کنترل برخی امکانات خودرو مانند سیستم تهویه مطبوع اشاره کرد. این خودرو سال آینده میلادی وارد بازار اروپا و چین می شود و خریداران در ژاپن می توانند اوایل سال 2021 آن را سفارش دهند.

ارسال نظر