مردودی سه خودروساز معروف جهان در آزمون تصادف AAA

سیستم‌های کمکی رانندگی نصب شده در خودروهای تسلا، هیوندای موتور و سوبارو در آزمایش‌های انجام شده توسط انجمن خودرو آمریکا (AAA) همگی در تست های جلوگیری از تصادف از رو به رو شکست خوردند.

مردودی سه خودروساز معروف جهان در آزمون تصادف AAA

AAA مدعی شده که سیستم‌های ترمز خودکار و دستیار راننده خودکار فعلی برخی از خودروسازان فعال در این حوزه، به شدت نسبت به عملکرد راننده واقعی عقب هستند و قادر به حفظ کنترل وسیله نقلیه در شرایط بحرانی نیستند.

هر سه خودروساز معروف جهان یعنی تسلا، هیوندا و سوبارو که در زمینه ساخت خودروهای با دستیار راننده فعال هستند، در تست های انجام شده در این زمینه رد شدند اما خودروی تسلا عملکرد بهتری نسبت به بقیه در کاهش شدید سرعت در برخورد با عابر پیاده داشت.

تعداد زیادی از خودروهای جدید به سیستم‌های خودکار کمک راننده (ADAS) مجهز شده‌اند که تا حدی عملکرد قسمت هایی مانند فرمان، ماندن در بین دو خط و ترمز را خودکار می‌کند. Autopilot تسلا یکی از شناخته شده ترین سیستم های این چنینی است، اما اکثر خودروسازان بزرگ فناوری مشابهی را ارائه می دهند.

اما قانونگذاران و بیمه ها سالهاست مدعی هستند که سیستم‌های ADAS نمی‌توانند جایگزین راننده اصلی شوند و گواه این ادعا نیز برخورد اخیر خودروی تسلا با سرعت 110 کیلومتر در ساعت با یک فروشگاه بود که به دلیل اشتباه در عملکرد دستیار خودران اتفاق افتاد.

کارشناسان AAA در جدیدترین مطالعه خود در مورد محدودیت‌های فناوری رانندگی کمکی، چهار وظیفه را برای سه مدل خودرو تعیین کردند: سبقت گرفتن از خودروی ساختگی که در همان جهت خودروی آزمایش شده حرکت می‌کند. سبقت گرفتن از دوچرخه سواری ساختگی که در همان جهت حرکت می کند. مواجهه با خودروی ساختگی در مسیر برخورد رودررو با سرعت 25 مایل در ساعت (40 کیلومتر در ساعت) و اجتناب از عبور دوچرخه سوار ساختگی از مسیر خودروی آزمایشی.

AAA گزارش داد که هر سه وسیله نقلیه آزمایش شده، از برخورد با وسایل نقلیه و دورخه ای که همجهت با آنها در حال حرکت بود، اجتناب کردند و برخوردی رخ نداد اما با این حال، هیندای سانتافه و سوبارو فاستر قادر به کنترل وسیله نقلیه در عدم برخورد با وسیله نقلیه ای که از جلو در راستای خودروی انها حرکت می کرد نبودند اما خودرو تسلا تنها توانست سرعت خود را با توجه به شناسایی وسیله نقلیه رو به رو کم کند اما در نهایت برخورد اتفاق افتاد.

ارسال نظر