منتظر معرفی هایپرکار برقی مک لارن در آینده نزدیک نباشید

رسانه کلیک - مایک فلویت، مدیر عامل مک لارن اعلام کرده به علت وزن بالای باتری های موجود در بازار، این شرکت به دنبال تولید هایپرکار برقی در آینده نزدیک نیست.

منتظر معرفی هایپرکار برقی مک لارن در آینده نزدیک نباشید

در حالی که بسیاری از شرکت ها به سرمایه گذاری خودروی خودروهای الکتریکی ادامه می دهند، مک لارن چنین اقدامی را متوقف کرده است. به تازگی مدیر عامل این برند انگلیسی، مایک فلویت اعلام کرده که فناوری های موجود در بازار هنوز برای تولید هایپرکار برقی مک لارن مناسب نیست. در این مصاحبه آقای فلویت به وزن بالای باتری های کنونی اشاره کرده و آن را مانع توسعه یک خودروی اسپرت تمام الکتریکی دانسته است.

در حالی که هنوز این فناوری مناسب خودروهای تمام الکتریکی نیست، مک لارن به بررسی آن ادامه می دهد. در ماه سپتامبر سال جاری میلادی، مدیر بازاریابی جهانی مک لارن، Jamie Corstorphine اعلام کرد که این شرکت در حال بررسی خودروهای تمام الکتریکی است. با وجود این موضوع عنوان شد تا زمانی که خودروهای برقی عملکرد بهتری در مقایسه با خودروهای بنزینی نداشته باشند، مک لارن سوپراسپرت برقی تولید نمی کند.

مک لارن P1

در سال 2013 شاهد رونمایی از اولین خودروی هیبریدی مک لارن با نام P1 بودیم. در بهار آینده این شرکت از پلتفرم جدید خود رونمایی می کند که برای آن می توان از سیستم های هیبریدی استفاده کرد. اولین خودروی اسپرت هیبریدی مک لارن تا پیش از پایان سال 2020 معرفی می شود و در اوایل سال 2021 در بازار ایالات متحده آمریکا به فروش می رسد.

مک لارن قصد دارد در 3 تا 4 سال آینده تمام خودروهای خود را در نمونه پلاگین هیبریدی وارد بازار کند. این محصولات در حالت تمام الکتریکی بردی برابر با 32 کیلومتر خواهند داشت. خودروهای الکتریکی آینده این صنعت را تشکیل می دهند؛ با این حال برای توسعه فناوری های مربوط به آن باید تا چندین سال آینده صبر کنیم.

ارسال نظر