بررسی مرسدس بنز GLE مدل 2020؛ سطح جدیدی از آسایش

رسانه کلیک - مرسدس بنز GLE مدل 2020 یکی از خودروهای محبوب این برند آلمانی محسوب می شود که در این مطلب به بررسی آن می پردازیم.

بررسی مرسدس بنز GLE مدل 2020؛ سطح جدیدی از آسایش

مرسدس بنز کلاس GLE به عنوان جایگزین ML روانه بازار شده است. این خودرو در بازار باید با محصولاتی شامل آئودی Q7، بی ام و X5، جگوار F-Pace، مازراتی لوانته، پورشه کاین و ولوو XC90 رقابت کند. به تازگی مدل 2020 این خودرو معرفی شده و تصمیم گرفته ایم آن را مورد بررسی قرار دهیم.

در حال حاضر مرسدس بنز GLE مدل 2020 در دو نمونه به فروش می رسد. GLE 350 به یک موتور 4 سیلندر مجهز شده و GLE 450 دارای یک موتور 6 سیلندر است. در این محصول از جدیدترین فناوری های مرسدس بنز استفاده شده که شامل سیستم تعلیق پیشرفته آن و سیستم سرگرمی و اطلاعات MBUX نیز می شود. مدل 2020، دومین نسل از این خودرو محسوب می شود. در ادامه با بررسی مرسدس بنز GLE مدل 2020 همراه ما باشید.

طراحی ظاهری

مرسدس بنز GLE مدل 2020

نسل دوم مرسدس بنز کلاس GLE با یک طراحی تکاملی از راه رسیده است؛ با این حال شاهد تغییراتی در آن نیز هستیم. این خودرو از چراغ های LED جدید بهره می برد و به صورت استاندارد دارای رینگ های 19 اینچی آلیاژی است. خریدار می تواند این خودرو را با پکیج AMG سفارش دهد که شامل رینگ 21 اینچی می شود.

این خودرو در مقایسه با نسل گذشته خود، بزرگتر شده است؛ با این حال همچنان شاهد حضور آن در رده کراس اوورهای لوکس سایز متوسط هستیم. طول این خودرو با بی ام و X7 یکسان است، البته فاصله دو محور چرخ های آن در مقایسه با نماینده بی ام و، بیشتر است. این خودرو وزن بسیار بالایی دارد. مرسدس بنز برای این محصول خود 11 رنگ را به صورت استاندارد در نظر گرفته است، البته راننده برای اکثر آن ها باید هزینه اضافه پرداخت کند.

موتور و مصرف سوخت

مرسدس بنز GLE مدل 2020

مرسدس بنز GLE 450 قدرتمندترین نمونه غیر از AMG محسوب می شود که از یک موتور 6 سیلندر بهره می برد. این موتور قدرتی برابر با 362 را در اختیار راننده قرار می دهد. این موتور 3.0 لیتری دارای توربوشارژر بوده و توسط سیستم EQ Boost تا 21 اسب بخار قدرت بیشتری تولید می کند. بر اساس اعلام مرسدس بنز، سرعت این خودرو در مدت زمان 5.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. این محصول از سیستم چهار چرخ محرک بهره می برد. مرسدس بنز GLE 350 دارای یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ بوده که قادر به تولید 255 اسب بخار قدرت است.

مصرف سوخت GLE 350 در شهر، جاده و به صورت ترکیبی به ترتیب برابر با 12.38، 9.04 و 10.7 لیتر در هر صد کیلومتر است. مدل GLE 450 با موتور 6 سیلندر در شهر، جاده و به صورت ترکیبی به ترتیب مصرف سوختی برابر با 12.38، 9.8 و 11.2 لیتر در هر صد کیلومتر دارد.

طراحی داخلی

مرسدس بنز GLE مدل 2020

طراحی کابین این خودرو با سیستم سرگرمی و اطلاعات MBUX، از جذابیت بالایی برخوردار است. علاوه بر طراحی کلاسیک، شاهد کیفیت بسیار بالای مواد مورد استفاده در آن هستیم. صندلی ها علاوه بر راحتی بالا، از تکنولوژی های زیادی بهره می برند. کابین مرسدس بنز GLE مدل 2020 فضای کافی در اختیار سرنشینان جلو و عقب قرار می دهد و همچنین فضای سر بسیار خوبی دارد. این خودرو به صورت استاندارد قادر به حمل 5 سرنشین است؛ با این حال می توان آن را به صورت 7 سرنشینه نیز سفارش داد.

مرسدس بنز GLE مدل 2020 در مدل 7 سرنشینه خود باید با خودروهای آئودی Q7 و همچنین ولوو XC90 رقابت کند. در صورتی که قصد دارید از ردیف سوم صندلی ها برای حمل افراد بالغ استفاده کنید، به شما خرید مرسدس بنز GLS را پیشنهاد می کنیم.

این خودروی آلمانی در کابین خود از یک نمایشگر لمسی بهره می برد که از دستورات صوتی نیز پشتیبانی می کند. فضای اطراف نمایشگر در تریم چوب و یا فلز، کیفیت بسیار بالایی دارد. مرسدس بنز برای کابین این خودرو از نورپردازی استفاده کرده که سرنشینان می توانند رنگ های مختلفی را برای آن انتخاب کنند.

صندلی های جلوی مرسدس بنز GLE مدل 2020 به صورت برقی قابل تنظیم هستند و خریدار می تواند برای آن ها، سیستم ماساژ نیز سفارش دهد. علاوه بر ماساژور، می توان برای آن سیستم تهویه و همچنین گرمکن نیز سفارش داد. این خودروی آلمانی در چندین رنگ مخصوص برای کابین نیز به فروش می رسد که البته برای دسترسی به آن ها، باید هزینه جداگانه ای را به شرکت مرسدس بنز پرداخت کرد. برای مثال چرم اسپرسو برای کابین قیمتی برابر با 1620 دلار دارد. اگر 2990 دلار در حساب بانکی خود پول اضافه دارید، این خودرو را با چرم Nappa سفارش دهید.

تجربه رانندگی

مرسدس بنز GLE مدل 2020

نمونه موجود در این بررسی، به پکیج E-Active Body Control مجهز شده که قیمتی برابر با 8100 دلار دارد. این پکیج به راننده امکان کنترل دمپرها را می دهد. برای مثال در زمان آفرود می توان ارتفاع خودرو را افزایش داد. مرسدس بنز GLE مدل 2020 در جاده عملکرد بی نظیری دارد. دست اندازها به خوبی توسط سیستم تعلیق و فنربندی مهار شده و همچنین استفاده از چندین دوربین و سنسور، رانندگی با آن را تبدیل به یک امر لذت بخش کرده است.

مرسدس بنز برای این خودروی SUV حالت رانندگی Sport نیز در نظر گرفته است. فرمان این خودرو سبک بوده و در حد رقیبان خود دقیق عمل نمی کند. با توجه به این موضوع، نمی توان آن را اسپرت ترین خودروی شاسی بلند بازار دانست. راننده برای توقف کامل این خودرو باید نیروی زیادی به پدال ترمز وارد کند که علت آن را باید در وزن بالای این خودرو جستجو کرد.

قیمت

مرسدس بنز GLE مدل 2020

مرسدس بنز GLE 350 دارای قیمت پایه 56,200 دلار است که البته باید به این مبلغ، مالیات، هزینه پلاک و همچنین هزینه حمل به مقصد را نیز اضافه کنید. مدل GLE 450 این خودروی آلمانی با قیمت پایه 61,150 دلار به بازار عرضه می شود. این محصول در صورتی که به پکیج های سفارشی مجهز شود، قیمت بالایی پیدا می کند تا جایی که برای خرید آن باید 90 هزار دلار در حساب بانکی خود پول داشته باشید.

ارسال نظر