مرسدس بنز Vision EQS از راه رسید؛ خودرویی از آینده!

رسانه کلیک - مرسدس بنز Vision EQS به صورت رسمی معرفی شد. این خودروی مفهومی از طراحی جذابی بهره می برد و دارای موتور 469 اسب بخاری است.

مرسدس بنز Vision EQS از راه رسید؛ خودرویی از آینده!

مرسدس بنز در سال های اخیر از خودروهای مفهومی زیادی رونمایی کرده که البته برخی از آن ها در نمونه تجاری نیز وارد خط تولید شده اند. یکی از جدیدترین محصولات این برند آلمانی که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019 در معرض دید عموم قرار گرفته، مرسدس بنز Vision EQS است. این محصول آینده خودروهای کلاس S مرسدس بنز را به نمایش می گذارد.

این خودروی مفهومی به صورت کامل خودران نیست. این خودرو به دو موتور برقی مجهز شده که هر یک از آن ها روی یک محور قرار گرفته است. باتری نیز در میان این دو موتور و در بخش زیرین اتومبیل نصب شده است. دو موتور برقی مورد استفاده در مرسدس بنز Vision EQS قادر به تولید 469 اسب بخار قدرت هستند. برد این خودرو برابر با 700 کیلومتر اعلام شده که چندان شگفت انگیز نیست، چرا که با خودرویی از آینده روبه‌رو هستیم. مرسدس بنز اعلام کرده با شارژر 350 کیلوواتی می توان 80 درصد ظرفیت باتری را در مدت زمان 20 دقیقه شارژ کرد.




به سراغ طراحی این خودروی آلمانی می رویم. مرسدس بنز برای جلو پنجره این محصول خود از 940 چراغ LED روی 188 مدار استفاده کرده است. در اطراف جلو پنجره شاهد چراغ های LED با جلوه سه بعدی هستیم. در بخش پشتی این خودرو نیز شاهد قرارگیری 229 چراغ LED هستیم.

در کابین شاهد طراحی فضایی هستیم که البته یک نمایشگر استاندارد را نیز میزبانی می کند. دریچه های هوا در این خودرو به صورت عمودی طراحی شده اند و روی پنل درب ها نیز از نمایشگر به جای دکمه های استاندارد استفاده شده است. باید منتظر ماند و دید مرسدس بنز چه زمانی از این زبان طراحی در نمونه برقی خودروهای کلاس S استفاده می کند.

ارسال نظر