مرسدس EQV معرفی شد؛ اولین ون تمام الکتریکی لوکس جهان

رسانه کلیک - مرسدس EQV از راه رسید. این ون لوکس تمام الکتریکی قدرتی برابر با 201 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می دهد و برد آن برابر با 400 کیلومتر است.

مرسدس EQV معرفی شد؛ اولین ون تمام الکتریکی لوکس جهان

در نمایشگاه خودروی ژنو سال جاری میلادی شاهد رونمایی از خودروی مفهومی مرسدس بنز EQV بودیم. حال این شرکت آلمانی نمونه تجاری این خودرو را معرفی کرده است. مرسدس EQV در نمایشگاه خودروی فرانکفورت که در فاصله 12 تا 22 سپتامبر برگزار می شود، در معرض دید عموم قرار می گیرد. این محصول از نظر ظاهری تفاوت زیادی با نمونه مفهومی خود ندارد.

در ظاهر شاهد طراحی جذابی هستیم و مرسدس بنز برای آن از چراغ های دی لایت LED استفاده کرده است. طراحی کابین مرسدس EQV تفاوت زیادی با نمونه مفهومی آن ندارد. این ون لوکس فاقد دکمه استارت استاپ بوده؛ با این حال از سوئیچ بهره می برد. راننده توسط این ون قادر به حمل 7 یا 8 سرنشین است. قدرت این محصول مرسدس بنز توسط یک موتور برقی که روی محور جلو قرار گرفته، تامین می شود. محل شارژ این ون لوکس روی سپر جلوی آن خودنمایی می کند.




موتور مورد استفاده در مرسدس EQV قادر به تولید 201 اسب بخار قدرت بوده و برد این ون آلمانی به 400 کیلومتر می رسد. زیر کف این ون یک باتری 90 کیلووات ساعتی با فناوری لیتیوم یونی قرار گرفته است. یک شارژ 11 کیلوواتی در این خودرو تعبیه شده که امکان شارژ AC در خانه و یا ایستگاه های شارژ عمومی را برای خریدار فراهم می کند.

این ون لوکس مانند نمونه مفهومی خود به سیستم سرگرمی و اطلاعات MBUX مجهز شده است؛ با این حال تنها شامل یک نمایشگر با طراحی تبلت شکل است. این سیستم از فرمان های صوتی پشتیبانی می کند. در حال حاضر مرسدس بنز در رابطه با قیمت و همچنین زمان عرضه این ون تمام الکتریکی اطلاعاتی را در اختیار رسانه ها قرار نداده است.

ارسال نظر