ماشین های الکتریکی مرسدس، هنر را در آغوش گرفته‌اند!

رسانه کلیلک- مرسدس که با شعار «یا بهترین یا هیچ» فعالیت می کند، برای تولید اتومبیل های الکتریکی خود، هنر را به عنوان یک عامل کلیدی مد نظر قرار داده است.

ماشین های الکتریکی مرسدس، هنر را در آغوش گرفته‌اند!

وسایل نقلیه لوکس و لاکچری در دهه ۱۹۳۰ تقریبا اندازه ای به طول یک هواپیما داشتند و در آن دوران هنر نقش مهمی در ظاهر اتومبیل ایفا می کرد. اما برخی از کمپانی های خودروسازی همچنان در حال و هوای گذشته به سر می برند؛ به عنوان مثال می توان به مدل ۶ متری مرسدس-میباخ ۶ کابریولت (Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet) اشاره کرد که به خاطر طرح قایق بادبانی پشتش «دم قایق» نام گرفته و گویی قرار است صاحبش را برای پیدا کردن جای پارک دچار چالش کند!

مرسدس به واسطه قدرت و شهرت نام تجاری‌اش به راحتی دست به تولید ماشین های گران قیمت می زند. ماشین مرسدس با چشم انداز ۶ که احتمالا این روزها در بازار دیده اید بی شک کاملا متفاوت به نظر می رسد و جالب است که به جای گاز از الکترون به عنوان سوخت استفاده می کند!

کابریولت از چرخ های الکترومغناطیسی همگام و نیروی ۷۵۰ اسب بخار بهره می برد و در کمتر از ۴ ثانیه قادر است سرعت خود را به ۶۰ کیلومتر بر ساعت برساند؛ به عبارت دیگر با توجه به ظرفیت باتری تعبیه شده در آن، می‌تواند در عرض یک ساعت مسافت قریب به ۲۵۰ کیلومتر را بپیماید!

طراحی و فناوری ماشین های جدید روز به روز هوشمندانه تر می شود. از قابلیت های تکنولوژیک این اتومبیل های نسبتا هوشمند می توان به پیش بینی محل و زمان رویدادهای جاده ای و اشتراک گذاری اطلاعات با دوستان برشمرد. صفحه نمایش کاملا لمسی داخل کابین بعضی از اتومبیل های الکتریکی که مصرف انرژی خودرو را نشان می دهد، از دیگر مصادیق توجه شرکت های خودروسازی به این مسائل است.

بسیاری از تحلیلگران فنی بر این باورند که تولید ماشین هایی با توربین های بادی در آینده نزدیک تحقق می یابد، اما تا زمانی که این اتومبیل ها ساخته نشده اند، می توان از مایباخ مرسدس به عنوان یک ماشین مفهومی که انگار از زمان آینده آمده است، استفاده کرد.

ارسال نظر