تماشا کنید: مسیریابی هوایی ماشین خودران MIT در جاده های برون شهری

رسانه کلیک - حمل و نقل بین شهری به دلیل محدودیت جاده ها و ناقص بودن اپلیکیشن های نقشه، امری دشوار به نظر می رسد. اما ماشین خودران MIT قصد دارد تا این روند را آسان تر کند.

تماشا کنید: مسیریابی هوایی ماشین خودران MIT در جاده های برون شهری

تکنولوژی ماشین های خودران در حال حاضر آنچنان پیشرفت نکرده و هنوز راه طولانی و دشواری را پیش رو دارد. اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که آیا تکنولوژی یاد شده می تواند در جاده های بین شهری که خط کشی های اصولی نداشته و به صورت کامل و جامع نیز در اپلیکیشن های نقشه مسیریابی نشده اند، عملکرد خوبی داشته باشد یا خیر؟ راه حل این قضیه، استفاده از ماشین های معمولی یا تکیه بر تکنولوژی های جدید است. اینجاست که ماشین خودران MIT آماده می شود تا وارد میدان شود.

فریمورک استفاده شده که Maplite نام دارد، به ماشین های خودران اجازه می دهد تا در جاده هایی که هیچ گونه نقشه سه بعدی برای آنها طراحی نشده، به آسانی حرکت کنند. این فریمورک را می توان ترکیبی از دیتای اپلیکیشن Google Maps و سنسورهای LIDAR و IMU دانست که از ارسال نورهای لیزری برای تخمین مسافت استفاده می کنند. به این ترتیب ماشین های خودران با امنیت بیشتری همراه خواهد بود.

البته این سیستم هنوز برخی پیچیدگی ها را داراست، چرا که فریمورک Maplite در حال حاضر با جاده های کوهستانی به دلیل ارتفاعات مختلف آنها با مشکل روبرو است. اما افراد فعال در پروژه ماشین خودران MIT امیدوار هستند تا این مشکل را به زودی حل کنند.

ارسال نظر