نسل آینده جگوار XJ به موتور بنزینی مجهز می شود

رسانه کلیک - اطلاعات جدیدی در رابطه با نسل آینده جگوار XJ در اختیار رسانه ها قرار گرفته که بر اساس آن، این خودروی انگلیسی همچنان به موتور بنزینی مجهز می شود.

نسل آینده جگوار XJ به موتور بنزینی مجهز می شود

تولید نسل کنونی جگوار XJ در ماه جولای سال جاری میلادی متوقف می شود. این سدان لوکس فول سایز نزدیک به 5 دهه در خط تولید حضور داشت. در حالی که فروش این خودرو در سال های اخیر با کاهش همراه بوده، جگوار تصمیمی مبنی بر توقف کامل تولید آن ندارد. نسل آینده این اتومبیل انگلیسی سال آینده با پلتفرم جدید از راه می رسد. بر اساس اعلام مدیر طراحی جگوار، نسل آینده XJ یک قدم بزرگ رو به جلو محسوب می شود.

تغییراتی که جگوار قصد دارد در این خودرو اعمال کند، با تغییرات نسل جدید بی ام و سری 3 مقایسه می شود. نسل آینده جگوار XJ با استفاده از یک پلتفرم جدید با نام Modular Longitudinal Architecture و یا به اختصار MLA توسعه پیدا می کند و از موتور برقی نیز بهره می برد.

جگوار XJ

این پلتفرم جدید علاوه بر افزایش کیفیت رانندگی، هزینه های تولید را نیز کاهش می دهد. گفته می شود نمونه تمام الکتریکی جگوار XJ بردی برابر با 470 کیلومتر خواهد داشت که آن را مناسب رقابت با تسلا مدل S، پورشه تایکان و آئودی e-tron GT می کند.

بر اساس اطلاعات جدید، این خودروی انگلیسی در نسخه ای مجهز به موتور بنزینی نیز از راه می رسد. به نظر می رسد این خودرو به یک موتور 6 سیلندر بنزینی مجهز می شود. در حال حاضر بسیاری از علاقه مندان به دنیای خودرو، موتور برقی را یک گزینه هیجان انگیز برای رانندگی نمی دانند. این خودرو علاوه بر تولید در نمونه تمام الکتریکی، دارای طراحی اسپرت نیز خواهد بود. جگوار قصد دارد با این تغییرات، فروش خود در بازارهای جهانی را افزایش دهد.

ارسال نظر