اتومبیل‌های خودران نیسان در ژاپن آزمایش می شود

رسانه کلیک - شرکت نیسان در حال آزمایش ماشین های خودران مجهز به فناوری پروپایلت در خیابان های توکیو است و این فناوری را تا سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه می‌کند.

اتومبیل‌های خودران نیسان در ژاپن آزمایش می شود

این خودروساز ژاپنی اعلام کرد که هدف اصلی از انجام این آزمایش ها، تست فناوری پروپایلت (ProPILOT) است که نوعی سیستم خودران محسوب می‌شود که راننده را در هدایت خودرو یاری می‌دهد.

خودروی اصلاح شده INFINITI Q50 جدیدترین محصول پروپایلت نیسان است که با ۱۲ سونار، ۱۲ دوربین، رادار ۹ میلی‌متری، ۶ اسکنر لیزری و تکنولوژی نقشه‌برداری، اطلاعات لازم را برای ساختن نقشه‌ای دقیق از محیط اطراف جمع‌آوری می‌کند.

فناوری پروپایلت در صورت تکامل قادر است کنترل ماشین را بر عهده بگیرد و راننده و مسافران را به مقصد خود هدایت کند. شرکت ژاپنی نیسان ادعا می‌کند که این فناوری همانند انسان رانندگی می کند و به مسافران در طول سفر احساس آرامش می دهد.

در حال حاضر فناوری پروپایلت نیسان در سطح دوم قرار دارد، به این معنا که سیستم به طور خودکار سرعت و فاصله از سایر اتومبیل ها را حفظ می کند و با شناسایی نشانه ها در جاده، ماشین را در خط صحیح نگه می دارد.

نیسان امیدوار است که فناوری پروپایلت تکامل یافته در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شود.

تاکائو آسامی معاون ارشد نیسان و مسئول تحقیق و مهندسی پیشرفته این شرکت گفت: «ما در شرکت خودروسازی نیسان به هوشمندی و بلوغ مهندسی توجه و دقت ویژه ای داریم و برای فناوری های روز جهان اهمیت بسیاری قائلیم. هم اکنون فناوری پروپایلت در خودروهای کاملا خودران ما، نمونه ای از موفقیت ما در جهت پیشرفت صنعت خودروسازی در جهان به شمار می رود».

شایان ذکر است؛ در تابستان سال گذشته نخستین خودروی ژاپنی مجهز به فناوری خودران به نام سرنا (Serena)، با قابلیت های پروپایلت در کنترل فرمان، ترمز و گاز به بازار عرضه شد. هفته گذشته نیز مدیران نیسان از ورود این فناوری به پرفروش ترین خودروی این شرکت یعنی Rogue خبر دادند.

ارسال نظر