نیسان، تاکسی خودران Leaf EV را آزمایش می کند

رسانه کلیک - نیسان و شرکت نرم افزاری DeNA اعلام کردند که آزمایش های عمومی تاکسی خودران Leaf EV را مارس 2018 در ژاپن انجام می دهند.

نیسان، تاکسی خودران Leaf EV را آزمایش می کند

در این طرح سیستم هدایت خودروهای الکتریکی نیسان که می تواند با استفاده از یک برنامه نرم افزاری در گوشی های هوشمند کنترل شود (مانند طرحی که Uber یا Lyft در حال انجام آن هستند)، آزمایش می شود.

شرکت نیسان در ماه مارس با هدف راه اندازی سرویس تاکسی تمام اتوماتیک، شروع به آزمایش تاکسی خودران Leaf EV در خیابان های ژاپن می کند؛ در واقع این خودروساز بزرگ ژاپنی در تلاش است تا با خودروسازان دیترویت و منطقه «سیلیکون ولی» رقابت کند.

این شرکت خودرو سازی با همکاری شرکت نرم افزاری DeNA توکیو، اپلیکیشن ویژه‌ای برای ناوگان خودروهای الکتریکی طراحی کرده است تا تاکسی خودران Leaf EV توسط گوشی هوشمند کاربران احضار شود.

یکی از جنبه‌های جالب‌تر این آزمایش این است که کاربران نه تنها قادر هستند مقصد خود را به طور دقیق در این سیستم مشخص کنند، که حتی می توانند نوع مکانی را که قصد سفر به آن را دارند، مشخص کنند تا تاکسی های خودران آنها را به مقصد راهنمایی کند؛ مثلاً کاربر می تواند در اپلیکیشن بنویسد «من می خواهم پنکیک بخورم»؛ تاکسی خودران Leaf EV به دنبال کاربر می آید و او را به نزدیک ترین مغازه پنکیک می برد.

نیسان و شرکت نرم افزاری DeNA به دنبال نوآوری و ارائه خدمات جدید در سرویس تاکسی خود هستند تا مزیت های رقابتی بیشتری بدست آورند.

نیسان قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ خودروهای خودران خود را به طور گسترده وارد بازار کند و یکی از اهداف این شرکت بکارگیری تاکسی خودران Leaf EV در المپیک 2020 است.

شایان ذکر است؛ نیسان در سال جاری آزمایش موفق فناوری موسوم به پروپایلوت (ProPILOT) را در جاده‌های عمومی ژاپن، پشت سر گذاشت که استفاده از این فناوری، کنترل کاملا اتوماتیک و هوشمند خودرو را برای مسافران میسر می سازد.

ارسال نظر