پورشه اطلاعات جدیدی از خودروی تمام الکتریکی تایکان منتشر کرد

رسانه کلیک - اطلاعات جدیدی در رابطه با پورشه تایکان منتشر شد. این خودروی تمام برقی سال آینده میلادی در اختیار خریداران قرار می گیرد.

پورشه اطلاعات جدیدی از خودروی تمام الکتریکی تایکان منتشر کرد

در اواخر سال آینده میلادی خودروی پورشه تایکان روانه بازار می شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده، نزدیک به 10 هزار نفر این خودرو را پیش خرید کرده اند. به نظر می رسد برخلاف پیش بینی ها، خودروی تمام برقی پورشه با استقبال بالایی از سوی علاقه مندان به صنعت خودرو مواجه شده است.

به تازگی Lutz Meshke، مدیر بخش مالی پورشه اعلام کرده این شرکت آلمانی سالانه 25 هزار دستگاه پورشه تایکان تولید می کند. در صورتی که تقاضا برای این خودرو افزایش پیدا کند، پورشه می تواند میزان تولید آن را افزایش دهد.

در حال حاضر اطلاعات رسمی در رابطه با میزان برد این خودرو منتشر نشده است؛ با این حال مهندسان پورشه به این موضوع اشاره کرده اند که باتری 350 کیلوواتی آن از قابلیت شارژ سریع بهره می برد. این ویژگی باعث می شود راننده با 9 دقیقه شارژ تا 290 کیلومتر با خودروی خود رانندگی کند.

موتورهای مورد استفاده در این خودرو قادر به تولید بیش از 600 اسب بخار قدرت است. این خودرو روی هر یک از محورهای خود یک موتور را میزبانی می کند.

سرعت این خودرو در کمتر از 3.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و راننده برای دستیابی به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت تنها به 9 ثانیه زمان بیشتر نیاز دارد. با توجه به این شتاب، انتظار می رود شاهد رقابت جذابی میان این خودروی آلمانی و تسلا مدل S باشیم.

پورشه قصد دارد نمونه های ارزان قیمت این خودرو را نیز تولید کند. انتظار می رود این محصولات به موتور 400 اسب بخاری مجهز شوند و قدرت تولیدی در آن ها به محور عقب منتقل شود.

پلتفرم مورد استفاده در تایکان برای توسعه اولین خودروی SUV تمام برقی پورشه و بنتلی مورد استفاده قرار می گیرد. انتظار می رود این محصولات در سال 2022 روانه بازار شوند.

ارسال نظر