هر دستگاه پراید ۳ تا ۴ میلیون تومان به سایپا ضرر می‌زند!

رسانه کلیک – معاون بازاریابی و فروش سایپا با اشاره به قیمت گذاری خودرو پراید عنوان کرد: فروش هر پراید ضرر ۳ تا ۴ میلیون تومانی برای گروه خودروسازی سایپا به دنبال دارد.

هر دستگاه پراید ۳ تا ۴ میلیون تومان به سایپا ضرر می‌زند!

به گزارش کلیک ، معاون بازاریابی و فروش سایپا، رضا تفی زاده طی نشست خبری گروه خودروسازی سایپا نسبت به اخبار منتشر شده در رابطه با سود شرکت سایپا از خودرو پرفروش پراید گفت: قیمت گذاری در خصوص خودرو تجاری نیست و باید برای قیمت گذاری رضایت و استقبال اقشار مختلف جامعه از محصول و میزان تورم را در نظر داشت که با این وضعیت فروش هر دستگاه خودرو پراید، ضرری ۳ تا ۴ میلیون تومانی برای گروه خودروسازی سایپا در پی دارد.

تقی زاده با بیان اینکه ارتقاء سطح خودروهای تولیدی موضوع اصلی در تولید به شمار می‌رود، گفت: مهمترین مسئله، ارتقاء سطح خودروهای تولیدی است و هیئت دولت نیز تاکید ویژه‌ای بر آن داشته و برای تحقق مسئله بالا بردن سطح کیفیت خودروهای تولید داخل، استانداردهای ۵۵ گانه را به ۸۲ گانه افزایش داد که در نهایت در حال حاضر خودروهایی مانند تندر، پژو ۲۰۶، سمند، پراید و چند خودرو دیگر قادر به پاس کردن استانداردهای جدید نیستند.

وی ادامه داد: خودرو پراید قادر به پاس کردن ۸۲ استاندارد ابلاغ شده از سوی دولت نیست؛ به همین دلیل سایپا قرار است قدم اول برای بالا بردن سطح کیفیت خودروهای تولید داخل را با حذف این خودرو در آینده‌ای نزدیک بردارد.

معاون بازاریابی و فروش سایپا با تشبیه پراید به تهران گفت: پراید مانند تهران است چرا که هیچکس حاضر نیست با تمام مشکلات موجود در تهران، از تهران خارج شود و مردم نیز با تمام مشکلات حاضر نیستند تا پراید را از دست دهند. خودرو پراید از سایپا رتبه اول فروش را بین مردم و مصرف کنندگان حفط کرده است و آمار بیشترین تولید در میان خودروهای ایرانی را دارد.

رضا تقی زاده با بیان اینکه هزینه تولید خودرو در ایران بالا است خاطر نشان کرد: در تمام دنیا خریداران خودرو از تسهیلاتی با سود پایین استفاده می‌کنند اما این شرایط در ایران وجود ندارد که باعث شده است قیمت تمام شده تولید خودرو در ایران بالا باشد. همچنین لیزینگ‌ها با سود ۲۷ درصد اقدام به فروش خودرو می‌کنند که برای خریدار مقرون به صرفه نیست.

وی در رابطه با آخرین طرح فروش خودرو پراید یادآور شد: نمایندگان گروه خودروسازی سایپا از جمله کارمندان در مجموعه حق خرید ندارند و برای این طرح فروش سابقه خرید مشتریان نیز اهمیت دارد. اولویت در بانک اطلاعاتی این طرح فروش به دانشجویان، تاکسی‌ها، طلاب و زوج‌های جوانی که در سال ۱۳۹۶ ازدواج کرده باشند، اختصاص یافته است. هر فردی فقط با یک کد ملی می‌تواند در این طرح ثبت نام کند و بعد از دریافت اطلاعات از سازمان‌های مربوطه، استعلام به منظور صحت اطلاعات انجام خواهد شد که بعد از آن می‌توانند خرید کنند. همچنین ما در نظر داریم تا بتوانیم تمامی خودروهای پراید را تا آخر امسال تحویل دهیم تا پرونده این خودرو در سال ۹۶ به اتمام برسد.

ارسال نظر