ادغام PSA و FCA نهایی شد؛ تولد چهارمین خودروساز بزرگ جهان

رسانه کلیک - PSA و FCA با یکدیگر ادغام شدند. با ادغام PSA، کمپانی مادر پژو است با فیات کرایسلر، چهارمین خودروساز بزرگ جهان متولد شد.

ادغام PSA و FCA نهایی شد؛ تولد چهارمین خودروساز بزرگ جهان

شرکت های PSA و FCA با یکدیگر ادغام شده و یک شرکت جدید تاسیس می شود. هر یک از این شرکت ها، سهمی 50 درصدی در شرکت جدید خواهند داشت. این دو برند به صورت سالانه 8.7 میلیون خودرو تولید می کنند. این شرکت جدید پس از 4 سال به 80 درصد تولید دست پیدا می کند و باعث صرفه جویی 2.8 میلیارد یورویی در هزینه ها می شود.

بر اساس گزارش مالی سال گذشته میلادی، مجموع درآمد این برندها به 170 میلیارد یورو می رسد و سود آن ها بیش از 11 میلیارد یورو است. شرکت جدید که چهارمین خودروساز بزرگ جهان محسوب می شود، در هلند تاسیس شده و سهام آن در بازار بورس نیویورک، میلان و پاریس عرضه می شود.

ادغام PSA و FCA

بر اساس این قرارداد، شرکت جدید دارای 11 عضو هیئت مدیره خواهد بود. 5 عضو از سوی FCA و 5 عضو از سوی PSA انتخاب می شود و عضو یازدهم، Carlos Tavares است. آقای Tavares به مدت 5 سال سمت مدیر اجرایی را بر عهده خواهد داشت.

واکسول و اپل در سال 2017 توسط PSA خریداری شدند. این برندها متعلق به جنرال موتورز بودند. شرکت جدید ایجاد شده، انقلابی در صنعت خودرو ایجاد خواهد کرد. تمام برندهای حاضر در قرارداد، شاهد بهینه شدن تولید و کاهش هزینه های خود خواهند بود.

ارسال نظر