گروه PSA شرکت جگوار لندرور را تصاحب می کند؟

رسانه کلیک - اخیرا اطلاعاتی به اینترنت راه پیدا کرده که بر اساس آن، گروه PSA قصد دارد جگوار لندرور را خریداری و به زیرمجموعه های خود اضافه کند.

گروه PSA شرکت جگوار لندرور را تصاحب می کند؟

گروه PSA که دارای زیرمجموعه های پژو، سیتروئن، DS، واکسهال و اوپل است، قصد دارد جگوار لندرور را خریداری کند. در گذشته مدیر عامل این گروه، Carlos Tavares به این موضوع اشاره کرد که خواهان ادغام با JLR است.

به تازگی مدارکی به اینترنت راه پیدا کرده که خبر از قصد جدی این برند می دهد. در این مدارک نحوه مدیریت این شرکت انگلیسی پس از تصاحب آن توسط گروه PSA مشخص شده است. در حالت کلی، این مدارک به مذاکرات جدید این شرکت فرانسوی با تاتا موتورز اشاره می کند.

در حال حاضر جگوار لندور وضعیت مالی مناسبی ندارد و در همین راستا، هزینه های تولید خود را کاهش می دهد. با توجه به این موضوع، فروش آن به شرکتی دیگر منطقی به نظر می رسد.

در حالی که این مدارک به اینترنت راه پیدا کرده، پژو سیتروئن این موضوع را رد کرده است. تاتا موتورز به عنوان کمپانی مادر جگوار لندور با تکذیب این موضوع، اعلام کرده در رابطه با حدسیات رسانه ها اظهار نظری نمی کند.

گروه PSA اعلام کرده در صورتی که جگوار لندرور از خود تمایل نشان دهد، این شرکت همچنان به دنبال مذاکره با آن است. سخنگوی این گروه، Alain Le Gouguec در این رابطه اعلام کرده است:

ما به دنبال فرصت های تازه برای افزایش ارزش گروه PSA و سهامداران آن در بلندمدت هستیم.

این گروه در سال 2017 برندهای اوپل و واکسهال را از شرکت جنرال موتورز خریداری کرد و توانست در کوتاه مدت، وضعیت مالی آن ها را بهبود دهد. این احتمال وجود دارد که با خرید جگوار لندرور، این برند را دوباره به روزهای اوج خود بازگرداند ( بررسی جگوار XE مدل 2020؛ جذاب‌ تر و پیشرفته تر از گذشته ).

ارسال نظر