تسلا مدل Y به صورت رسمی معرفی شد

رسانه کلیک - تسلا مدل Y از راه رسید. این خودروی SUV تمام برقی با قیمت پایه 39 هزار دلار در اختیار خریداران قرار می گیرد.

تسلا مدل Y به صورت رسمی معرفی شد

تسلا به دنبال افزایش سهم خود در بازار است. در همین راستا شاهد رونمایی از تسلا مدل Y به عنوان یک خودروی SUV کامپکت هستیم. این خودرو در حقیقت تسلا مدل 3 محسوب می شود که تغییراتی را تجربه کرده است.

در گذشته تسلا مدل X تنها خودروی SUV این برند بود. در حالی که این خودرو ویژگی های جذاب زیادی دارد، با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسد.

تسلا مدل Y قادر به حمل 7 سرنشین است و تا مسافتی برابر با 482 کیلومتر، راننده را همراهی می کند. سرعت این خودرو در مدت زمان 3.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. لازم به ذکر است؛ این شتاب و برد در تریم های مختلف تغییر می کند.

قیمت پایه این خودرو برای مدل Standard Range برابر با 39 هزار دلار است، البته این خودرو تا بهار سال 2021 روانه بازار نمی شود. مدل های Long Range ،AWD و Performance از پاییز سال جاری میلادی و با قیمت پایه 51 هزار دلار روانه بازار می شوند.

شتاب مدل Standard Range برابر با 5.9 ثانیه بوده و برد آن برابر با 370 کیلومتر است. مدل بالاتر این خودرو، Long Range بردی برابر با 482 کیلومتر داشته و سرعت آن در مدت زمان 5.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. مدل Performance دارای شتاب مشابه است؛ با این حال برد آن به 450 کیلومتر کاهش پیدا می کند.

مدل AWD دارای موتور دوگانه بوده و برد آن برابر با 450 کیلومتر است. این خودرو که دارای شتاب 4.8 ثانیه است، با قیمت پایه 51 هزار دلار در اختیار خریداران قرار می گیرد.

در کابین این خودرو با طراحی آشنایی روبه‌رو هستیم. تسلا برای این خودروی SUV یک نمایشگر بزرگ برای سیستم سرگرمی و اطلاعات در نظر گرفته است.

ارسال نظر