همه آنچه که نیاز است درباره خودرو Tesla Model 3 بدانیم

رسانه کلیک - شرکت تسلا موتورز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تحویل اولین سری از خودرو‌های مدل ۳ این شرکت به صاحبان و سفارش‌دهندگان خودرو با موفقیت انجام شد.

همه آنچه که نیاز است درباره خودرو Tesla Model 3 بدانیم

شرکت تسلا موتورز اعلام کرد که اولین گروه از خودرو‌های مدل ۳ روز جمعه (۲۸ جولای) به صاحبان و سفارش‌دهندگان تحویل داده شد. برخلاف بسیاری از خودرو‌های جدید دیگر، مدل ۳ شرکت تسلا در هاله‌ای از رمز و راز قرار گرفته است بنابراین بهتر است درباره این خودرو بیشتر بدانیم. در این مطلب به همه آنچه که نیاز است درباره این خودرو بدانیم اشاره کرده‌ایم. تسلا مدل ۳ (Tesla Model 3) یک خودرو تمام الکتریکی چهار درب سدان کامپکت است که توسط شرکت تسلا موتورز طراحی و ساخته شده است. این خودرو در ۳۱ مارچ ۲۰۱۶ معرفی شد در حالی که شروع تولید اولیه و تحویل آن برای تابستان سال ۲۰۱۷ برنامه ریزی شد. تا ۷ آوریل ۲۰۱۶، یعنی یک هفته پس از معرفی، مسئولین رسمی شرکت اعلام کردند که میزان ۳۲۵٬۰۰۰ رزرو خرید برای مدل ۳ ثبت شده است، رقمی بیش از ۳ برابر میزان فروشی که مدل اس تا پایان سال ۲۰۱۵ داشت. این رزرو خرید نمایش دهنده پتانسیل فروش بیش از ۱۴ میلیارد دلار است. همینطور تا ۱۹ آوریل، تسلا نزدیک به ۴۰۰٬۰۰۰ رزرو دریافت نموده است. تسلا مدل ۳ با اسم کد BlueStar در برنامه اصلی تجاری ۲۰۰۷ در نظر گرفته شد. نام مدل ۳ توسط اکانت توییتر ماسک در ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۴ اعلام شد. هرچند مدل Model E نام درنظر گرفته شده بود که به دلیل ثبت تجاری آن نام توسط فورد از آن صرف نظر شد. ماسک قصد داشت که سه مدل فعلی S-E-X خوانده شود. نقشه راه شرکت برای مدل ۳ بخشی از استراتژی ۳ مرحله‌ای برای شروع از بالاترین قیمت و سیر کاهشی آن به پایین است، تا زمانی که فناوری باتری و محرکه الکتریکی توسعه یافته و هزینه آن از طریق فروش تسلا رودستر و تسلا مدل اس تامین شود.

تسلا مدل 3

بیرون از کارخانه فرموند تسلا در کالیفرنیا، ایلان ماسک خودروی ۳۵ هزار دلاری خود را با برد ۳۵۰ کیلومتر در یک بار شارژ رونمایی کرد که این خود نشان از عبور این شرکت از خودروهای برقی لوکس آن بوده است. ایلان ماسک در این مراسم از یک Model3 قرمز رنگ رونمایی کرد و اعلام کرد که ۵۰ دستگاه از این خودرو ساخته شده است. پیش از این ماسک به رسانه‌ها اعلام کرده بود که ساخت خودرو در این روزها می‌تواند به عنوان یک چالش مطرح باشد ما از درون یک دوزخ شش ماهه تولید عبور کردیم. امروزه نیم میلیون ثبت سفارش در این شرکت انجام شده است که بیش از ۳۷۳ هزار ثبت سفارش اعلام شده در آوریل ۲۰۱۶ بوده است. مشتریان هزار دلار سپرده‌ قابل استراداد برای این خودرو پرداخت می‌کنند. خریداران جدید، خودروی خود را تا قبل از سال ۲۰۱۸ دریافت نخواهند کرد. احتمالا خودروهای دوربرد این شرکت ۴۴ هزار دلار قیمت خواهد داشت و ۵۰۰ کیلومتر برد با یک بار شارژ را خواهد توانست هندل کند. تسلا تا ساخت Model3 با موانع بسیاری روبه‌رو بوده است. این شرکت با قول تولید نیم میلیون خودرو، قرار است ۶ برابر سال گذشته خودرو تولید کند. اگر این شرکت بتواند به این تعهد نیم میلیون دستگاهی خود عمل کند، یعنی خواهد توانست از بی‌ام‌دبیلو، مرسدس یا لکسوس در ایالات متحده پیش افتد. تاخیر در تولید و ارائه Model S و Model X تسلا و مسائل مربوط به کیفیت آن‌ها موانعی بر سر راه تولید این شرکت بودند که حالا اعلام شده است در دومین چهارماهه این سال این مشکلات کمتر شده است.

تسلا مدل 3

تسلا مدل ۳ تا بخشی از طرح مشکی استفاده کرده است در سال ۲۰۰۶ اولین چهره از تسلا رونمایی شد: تسلا روداستر ، ماشین کم حجم گران در نظر گرفته شده جهان است و در مرحله دو: مدل S ، اواسط تولید، ماشین نه چندان گران که جهان را با خودرویی از نظر کارایی و کیفیت به عنوان یک خودروی الکتریکی آشنا کرد. و در حال حاضر ما در حال برداشتن گام سوم هستیم : یک بازار از ماشین الکتریکی مقرون به صرفه در پوشش مدل تسلا ۳وارد جهان خواهد شد. بدنه‌ی بالای خودرو از جلو تا سقف عقبی آن از شیشه‌ی یک تکه و همانند مدل اس دارای صندوق در جلو و عقب خواهد بود. ماسک می‌گوید: «شما محل بسیار بیشتری برای گذاشتن وسایل خود در مقایسه با خودروهای هم ابعاد مدل ۳ خواهید داشت. ظاهر عاقلانه در تسلا مدل ۳ مدل ۲۰۱۷ جای تعجب دارد که تسلا مدل ۳ شبیه یک مدل S بنظر می آید. خودرویی کوچک با دنده های الکتریکی و با توجه به در نظر گرفتن فضای کمی و کوچک سازی مدل ۳ اتاق هم کمی کوچک شده.تسلا مدل ۳ بر خلاف دیگر تسلا ها جلو پنجره ندارد و فقط در سپر این خودرو شکافی کوچک وجود دارد. بدون شک این بهترین راه برای داشتن بهترین حالت آیرودینامیک است. به هر حال این یک ایده برای شروع جدید در دنیای خودروست.

تسلا مدل 3

دارنده تسلا سه به راحتی می‌تواند شب در پارکینگ خانه آن را به برق وصل کند و صبح با باتری پر به سر کار برود. این خودرو با موتور ۲۵۰ اسب بخاری الکتریکی خود می‌تواند طی مدت شش ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. سیستم قوای محرکه محور عقب به عنوان حالت پیش‌فرض برای این خودرو در نظر گرفته شده است. هرچند که پس از مدتی سیستم چهارچرخ متحرک هم برای این خودرو قابل سفارش خواهد بود. همچنان خودروهای الکتریکی گران هستند اما تسلا سه با قیمت ۳۵ هزار دلاری / ۱۳۳,۰۳۵,۰۰۰ تومان می‌تواند کمی قاعده بازی را تغییر دهد. حالا خودروهای الکتریکی خود را به قیمت خودروهای قشر متوسط نزدیک کرده‌اند. تنها ۱۵ هزار دلار / ۵۷,۰۱۵,۰۰۰ تومان دیگر کاهش قیمت کافی است تا خودروهایی که از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند کاملاً خطر را احساس کنند. در تسلا سه غیر از موتور الکتریکی و سیستم‌های هوشمند، نوآوری‌های دیگری هم صورت گرفته است. در این مدل طراحی خلاقانه چرخ‌ها و نوع رینگ سبب شده، ضریب درَگ خودرو کاهش بیابد. تسلا با طراحی خود توانسته با تغییر جهت جریان هوا بر روی چرخ‌ها سبب کاهش جریان‌های آشفته شود با این کار و با بهتر شدن آیرو دینامیک خودرو، حدود چهار درصد شتاب خودرو بهتر شده است. برای سیستم‌های خودران هم هشت دوربین جانبی، ۱۲ سنسور فراصوتی، رادار جلو و یک کامپیو‌تر بسیار قدرتمند بر روی این خودرو قرار گرفته است و تمامی مدل‌های تسلا سه به سخت‌افزار رانندگی خودران مجهز خواهند بود. بدنه این خودرو هم از ترکیب آلومینیوم و استیل ساخته شده است.

ارسال نظر