تسلا سیستم خودران کامل اتومبیل را به صورت اشتراک ماهانه عرضه می‌کند

رسانه کلیک - ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در گفت‌وگویی تایید کرد که سیستم خودران کامل (Full Self-Driving) این شرکت به صورت اشتراک ماهانه در اواخر سال جاری قابل دسترسی خواهد بود.

تسلا سیستم خودران کامل اتومبیل را به صورت اشتراک ماهانه عرضه می‌کند

تسلا چندین سال است که روی سیستم‌های خودران خودرو کار کرده و حتی تجهیزات آن را روی اتومبیل‌های خود نصب می‌کند. این شرکت سیستم‌‌های Autopilot و Full Self-Driving خود را به‌صورت آپشن‌های کارخانه‌ای یا در قالب آپدیت OTA ارائه می‌کند؛ یعنی حتی اگر اتومبیل شما این ویژگی‌ها را نداشته باشد، می‌توانید با پرداخت هزینه، آن را فعال کنید.

سیستم Autopilot وسیله نقلیه را قادر می سازد تا عملکردهایی مانند رانندگی بین خطوط و ترمز هنگام مشاهده عابر پیاده را نجام دهد. سیستم Full Self-Driving نیز همه این کارها را به‌علاوه قابلیت پارک اتومبیل در پارکینگ را انجام می‌دهد.

اکنون تسلا قصد دارد تا سیستم خودران کامل را به صورت اشتراک ماهانه در اختیار افراد قرار دهد. پیش از این اضافه کردن این سیستم 7000 دلار هزینه داشت که برای مشتریان مبلغ زیادی بود. به همین دلیل ایلان ماسک می‌گوید: «فکر می‌کنم دسترسی به اشتراک ماهانه سیستم Full Self-Driving تا پایان سال اجرایی شود.» اگرچه همواره نصب کامل آن روی خودرو یک سرمایه‌گذاری خوب طلقی می‌شود.

همچنین یکی از نمایندگان تسلا در خصوص هزینه‌های اولیه نصب این سیستم می‌گوید: «هزینه‌های مقدماتی سیستم خودران کامل به صورت قسطی دریافت می‌شود تا مشتری به یک‌باره هزینه زیادی را پرداخت نکند.»

ارسال نظر