تویوتا یاریس GR با قدرتمندترین موتور 3 سیلندر در جهان از راه رسید

رسانه کلیک - تویوتا یاریس GR رسما معرفی شد. این خودروی کوچک به یک موتور 3 سیلندر مجهز شده که همراه با توربوشارژر قادر به تولید 257 اسب بخار قدرت است.

تویوتا یاریس GR با قدرتمندترین موتور 3 سیلندر در جهان از راه رسید

تویوتا یاریس جذاب ترین خودرو در سگمنت خود محسوب نمی شود. در سال 2017 تویوتا با رونمایی از نسخه GRMN چنین باوری را تغییر داد. چندین ماه پیش شاهد رونمایی از نسل جدید این خودروی هاچ بک ژاپنی بودیم. به تازگی مدل GR آن در معرض دید عموم قرار گرفته است.

تویوتا یاریس GR به یک موتور 3 سیلندر مجهز شده، دارای گیربکس دستی است و همچنین از سیستم چهار چرخ محرک بهره می برد. این موتور قدرتی برابر با 257 اسب بخار تولید می کند که قدرتمندترین موتور 3 سیلندر مورد استفاده در یک خودروی جاده ای محسوب می شود. این موتور 1.6 لیتری توربوشارژ قادر به تولید حداکثر 360 نیوتن متر گشتاور است. این قدرت توسط جعبه دنده 6 سرعته دستی به چهار چرخ این خودرو منتقل می شود.

تویوتا یاریس GR

وزن این خودروی ژاپنی به 1280 کیلوگرم می رسد. سرعت تویوتا یاریس GR در کمتر از 5.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی روی 230 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. ارتفاع این خودرو در مقایسه با نمونه استاندارد کاهشی 91 میلی متری داشته است. تویوتا برای این محصول خود رینگ های 18 اینچی در نظر گرفته است.

تویوتا یاریس GR

در این خودرو حالت های رانندگی نرمال، اسپرت و مسابقه ای در اختیار راننده قرار می گیرد. در حالت رانندگی نرمال 60 درصد گشتاور به محور جلو و 40 درصد آن به محور عقب منتقل می شود. در حالت اسپرت این نسبت به 30:70 تبدیل می شود. در حالت رانندگی اسپرت، گشتاور به صورت مساوی توزیع می شود.

مدل First Edition این خودروی ژاپنی با قیمت 36,100 دلار وارد بازار می شود و مدل High-Performance First Edition مجهز به رینگ های آلومینیومی BBS قیمتی برابر با 41,600 دلار دارد.

ارسال نظر