احتمال حذف موتور 8 سیلندر از نسل آینده تویوتا لندکروزر

رسانه کلیک - اطلاعات جدید خبر از حذف موتور 8 سیلندر از نسل آینده تویوتا لندکروزر می دهد. این موضوع می تواند برای طرفداران این خودرو ناراحت کننده باشد.

احتمال حذف موتور 8 سیلندر از نسل آینده تویوتا لندکروزر

تویوتا لندکروزر یک خودروی جذاب محسوب می شود که علاوه بر جاده، عملکرد فوق العاده ای در مسیرهای آفرود و صعب العبور دارد. علاوه بر این ویژگی ها، استفاده از موتور 8 سیلندر در آن نیز یکی از دلایل محبوبیتش است.

این خودروی غول پیکر در ایالات متحده آمریکا تنها مجهز به موتور 8 سیلندر بنزینی 5.7 لیتری به فروش می رسد. این موتور قدرتی برابر با 381 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می دهد.

با وجود این محبوبیت، به نظر می رسد عمر موتورهای 8 سیلندر این خودرو رو به پایان است. احتمالا این موتورها در نسل کاملا جدید لندکروزر سری 300 حضور نخواهند داشت.

در حالی که این موضوع به صورت مستقیم اعلام و یا تایید نشده است، مدیر بخش برنامه ریزی تولید و توسعه تویوتا در استرالیا در مصاحبه ای جدید به این موضوع اشاره کرده است.

برنارد نادال در رابطه با شایعات حذف موتور 8 سیلندر از نسل آینده این خودرو، گفت:

همانطور که در بازار قابل مشاهده است، بسیاری از شرکت های در حال استفاده از موتورهای کوچک تر از 8 سیلندر در محصولات خود هستند. این اقدام برای افزایش بهره وری و همچنین کاهش انتشار گاز CO2 صورت می گیرد.

در رابطه با افزایش کارایی، می توان به یک موتور 6 سیلندر توربوشارژ اشاره کرد که قدرت بیشتری در مقایسه با موتور 8 سیلندر تولید می کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی CarAdvice، نسل آینده تویوتا لندکروزر با موتور توربودیزل و یا توربو بنزینی از سال 2021 وارد بازار می شود و چند سال بعد، نمونه هیبریدی این خودرو از راه می رسد.

کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن از چندین سال پیش در برنامه کاری شرکت های خودروسازی قرار گرفته است. با توجه به این موضوع، استفاده از موتور 6 سیلندر در نسل آینده تویوتا لندکروز منطقی به نظر می رسد.

ارسال نظر