دستیار هوشمند Yui تویوتا می‌تواند عواطف و احساسات راننده را درک کند!

رسانه کلیک - دستیار هوشمند Yui تویوتا در اتومبیل‌های مفهومی این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است و به زودی شاهد ماشین های هوشمندی خواهیم بود که پای خود را فراتر از یک وسیله نقلیه گذاشته و می‌توانند با راننده ارتباط صمیمانه‌ای برقرار کنند!

دستیار هوشمند Yui تویوتا می‌تواند عواطف و احساسات راننده را درک کند!

تویوتا به دنبال آن است تا به جای تولید خودروهای لوکس، اتومبیلی تولید کند که همانند دوستی برای صاحبان خود باشند. این شرکت معتقد است، به منظور ایجاد رابطه‌ای متفاوت بین اتومبیل و راننده و همچنین درک حالات و احساسات رانندگان، به جای دستیار مجازی، باید دستیاری مجهز به هوش مصنوعی خود را توسعه دهد؛ به همین دلیل تویوتا در تولید جدیدترین خودروهای مفهومی خود، از دستیار Yui استفاده کرده است.

به منظور درک حالات روحی رانندگان، تویوتا از متد «یادگیری عمیق» بهره برده است که احساسات و وضعیت روحی راننده را بر اساس زبان بدن، لحن و نحوه بیان جملات و دیگر علائم شناختی ارزیابی می‌کند.

جالب است بدانید در همین راستا از رسانه‌های اجتماعی رانندگان مانند توییتر و فیس بوک استفاده می‌شود تا علاقه‌مندی‌های آنها بررسی شود. دستیار هوشمند Yui تویوتا همچنین با استفاده از GPS، اطلاعات مکان‌ها و سفرهای پیشین راننده را دریافت می‌کند.

تویوتا به منظور کمک به دستیار Yui و با همکاری موسسه تحقیقاتی SRI، حالات روحی رانندگان را در ۵ دسته خوشحال، معمولی، خشمگین، عصبی و خسته طبقه‌بندی کرده است. این دستیار مجهز به هوش مصنوعی، بنابر ادراک وضعیت روحی رانندگان، مکان‌های متناسب با حال و حوصله آن‌ها را در آن لحظه، به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد.

دستیار Yui همچنین به منظور تغییر حالت‌های بد روحی رانندگان، کارهایی مانند تغییر نور داخل ماشین، پخش موسیقی و پخش رایحه‌ای دل‌انگیز را انجام می‌دهد. تویوتا تنها به دنبال این نیست که به راننده خواب آلود هشدار دهد، بلکه در نظر دارد بر اساس اطلاعاتی که در اختیار دستیار هوشمندش قرار می‌گیرد، علاقه‌مندی‌های صاحب ماشین را ارزیابی و در خصوص موضوعات مختلف با وی به تبادل نظر بپردازد.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، تویوتا به جای تولید اتومبیلی که صرفاً وظیفه رانندگی و حمل مسافر خود را به عهده داشته باشد، به دنبال ساخت ماشینی است که همانند یک دوست با راننده ارتباط برقرار کند.

این شرکت معتقد است تنها راه افزایش علاقه افراد به اتومبیل‌های خود این است که اتومبیل‌ها نیز علاقه خود را به رانندگان نشان دهند.

شایان ذکر است؛ این ماشین های هوشمند در حال حاضر فقط یک طرح مفهومی است و راهی طولانی تا تولید و عرضه به بازار در پیش دارد.

ارسال نظر